11 825 läst ·
18 svar
12k läst
18 svar
Varmvattencirkulation till en Nibe 1245, hur skulle du göra?
Ah, missade bilden. Såg det nu när jag tog det via datorn.
Ber om ursäkt för min tämligen onödiga post.
MEN den menyn som man får upp i varmvattenmenyn använder du för att styra vvc. Mer behöver du inte såvida du inte vill kunna styra en blandningsventil för att bestämma vilken ut-temp du vill ha.
Ber om ursäkt för min tämligen onödiga post.
MEN den menyn som man får upp i varmvattenmenyn använder du för att styra vvc. Mer behöver du inte såvida du inte vill kunna styra en blandningsventil för att bestämma vilken ut-temp du vill ha.
Måste dela med mig av en sak här.. jag letade pumpar och fastnade för en Wilo 15 TT
Den har allt, tempstyrning, tidsstyrning och dessutom funktion för anti-legionella eller vad det kan kallas.
Den kostade på billigaste stället jag kunde hitta i Sverige 2969 kr
Köpte exakt samma pump från Tyskland via ebay för 1527 kr inkl frakt till Sverige.
Helt sjukt?
Den har allt, tempstyrning, tidsstyrning och dessutom funktion för anti-legionella eller vad det kan kallas.
Den kostade på billigaste stället jag kunde hitta i Sverige 2969 kr
Köpte exakt samma pump från Tyskland via ebay för 1527 kr inkl frakt till Sverige.
Helt sjukt?
"Min röris" var också skeptisk o ringde till Nibes installations support och fick ett helt annat svar än det jag fick. Till honom sa de precis det ni säger. Köp en pump, den går att styra via pannan fast den styrningen är inte helt kanon, bättre med styrning på pumpen. Skiktning var viktigt vid extern tank och typ vedeldning eller hur det nu var kommer inte ihåg exakt. Men som ni säger så var det inget jag behöver oroa mig för.
Tycker det är illa att få så tokiga råd som konsument när man köpt en produkt för 60 loppor.
Hade jag inte varit så nyfiken så hade jag stått med både extrakort och en varmvattenberedare i onödan?
Tycker det är illa att få så tokiga råd som konsument när man köpt en produkt för 60 loppor.
Hade jag inte varit så nyfiken så hade jag stått med både extrakort och en varmvattenberedare i onödan?
Klicka här för att svara