Hej, Är det någon som vet om det är skillnad i effekt och kvalitet mellan stående och liggande varmvattenberedare? Och spelar det någon roll om den är rund eller fyrkantig? Jag behöver köpa en ny varmvattenberedare, cirka 80 liter.
 
I Ingrid E skrev:
Hej, Är det någon som vet om det är skillnad i effekt och kvalitet mellan stående och liggande varmvattenberedare? Och spelar det någon roll om den är rund eller fyrkantig? Jag behöver köpa en ny varmvattenberedare, cirka 80 liter.
*
Det naturliga är stående beredare som bäst skiljer varmt vatten upptill och kallt nertill, men även liggande beredare fungerar bra. Välj stående om det finns plats.
Alla beredare är runda men kan ha fyrkantigt hölje över isoleringen, främst mindre storlekar som liknar vitvaror.
*
 
  • Gilla
Ingrid E och 1 till
  • Laddar…
...och i det generella fallet rekommenderar jag Nibe.
 
  • Gilla
Ingrid E
  • Laddar…
B
  • Gilla
Ingrid E och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.