1 297 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Varmvattenberedare
Varmvattenberedaren i sig är inget problem eftersom den blir tillräckligt varm så att legionella bakterierna dör.Korg skrev:
Spola ur alla vattenledningar.
Starta varmvattenberedaren, vrid upp termostaten på max och när den uppnått full värme så kan du spola ut varmvatten så att alla ledningar blir varma.
Om du är extra orolig för legionella så kan du upprepa det några gånger.
Om vattentemperaturen är mer än 50°C dör legionellabakterien efter några timmar, är temperaturen över 70°C så dör bakterien på mindre än 1 minut.


Klicka här för att svara