Behöver du verkligen köpa ett sånt sladdställ? Har du inte någon trasig eller avlagd apparat eller förlängningskabel att ta av? (Eller fråga om grannarna har.)
0,75 kvadratmillimeter är för klent, men 1,0 funkar till den effekten om det är en lös kabel.
Edit: Det verkar som jag hade fel där; även 0,75 funkar. Ser nu att till och med min 2000 W vattenkokare har 0,75! Skadar dock inte att ha lite marginal för en apparat som ska gå timmar i sträck, och grövre gör det även svårare att misslyckas med inkopplingen.