N Novisen-23 #1 Medlem · 1 inlägg 13 mar 2023 20:09 Novisen-23 Medlem 1 inlägg 13 mar 2023 20:09 #1 Jag funderar på att köpa en fastighet med för tillfället enskilt vatten och avlopp. Kommunalt vatten och avlopp kommer att installeras innan sommaren. Det finns två hus på fastigheten, ett med vattenklosett och ett med separetttoalett. Vatten är indraget i båda husen. Men, måste separetten bytas ut och en vattenklosett anslutas till avloppet omedelbart? #avlopp #kommunalt #kommunalt-avlopp
Jag funderar på att köpa en fastighet med för tillfället enskilt vatten och avlopp. Kommunalt vatten och avlopp kommer att installeras innan sommaren. Det finns två hus på fastigheten, ett med vattenklosett och ett med separetttoalett. Vatten är indraget i båda husen. Men, måste separetten bytas ut och en vattenklosett anslutas till avloppet omedelbart?
D Dilato #2 Medlem · Södra Skåne · 6 027 inlägg 13 mar 2023 20:14 Dilato Medlem Södra Skåne 6 027 inlägg 13 mar 2023 20:14 #2 Nej. Jag har kommunalt avlopp och privat, det kommunala är ej inkopplat till huset (men till kommunens nät) därför att jag inte måste.
Nej. Jag har kommunalt avlopp och privat, det kommunala är ej inkopplat till huset (men till kommunens nät) därför att jag inte måste.