hej. håller på planera ett badrum i ett fritidshus.. nu är tanken att varmvattenberedaren, tvättmaskinen och torktumlaren också ska in i detta rum. funderingen är att jag ska ha ett bänkskiva över torktumlaren och tvättmaskin. samt att jag vill bygga in varmvattenberedaren i ett så kallat högskåp. alla dessa tre saker ska stå på rad in mot ett hörn. skulle också vilja ha skåpluckor för tvättmaskin och torktumlare. min fråga är om någon har gjort så något av detta montage med Ikeas stommar? får en golvstående 100liters beredare plats i ett sådant skåp? fridens,..

T Tommy84 skrev:
hej. håller på planera ett badrum i ett fritidshus.. nu är tanken att varmvattenberedaren, tvättmaskinen och torktumlaren också ska in i detta rum. funderingen är att jag ska ha ett bänkskiva över torktumlaren och tvättmaskin. samt att jag vill bygga in varmvattenberedaren i ett så kallat högskåp. alla dessa tre saker ska stå på rad in mot ett hörn. skulle också vilja ha skåpluckor för tvättmaskin och torktumlare. min fråga är om någon har gjort så något av detta montage med Ikeas stommar? får en golvstående 100liters beredare plats i ett sådant skåp? fridens,..
Lite utanför boxen-tips:
I vår gäststuga har vi en mkt mindre vvberedare men valde att bygga ett ”skåp” runt genom en enkel ”mellanvägg”. Det fanns inga Ikeaskåp som passade nämligen. Däremot använde vi Ikeas diskmaskinfront som dörrar med pianogångjärn. De har udda mått och passade. Kostade typ inget och blev bra:) Inte helt klart på bilden men ändå.

• Ett DIY-skåp byggt runt en varmvattenberedare med Ikea diskmaskinfront som dörr, nära ett fönster med blå kakelkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Så här ser vår tvättmaskinslösning ut. (Vi bor sedan ett år i södra Portugal i nybyggt hus.) Vanligt här är att tvättmaskinen är placerad i köket och vanligast att man inte har någon torktumlare överhuvudtaget.

I hallen bakom en skjutdörr finns ett kaklat utrymme med golvbrunn. Tvättmaskin, torktumlare och överst en varmvattenberedare.

Staplad tvättmaskin och torktumlare i ett kaklat utrymme med en varmvattenberedare överst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T Tommy84 skrev:
Hej! Är nyfiken på hur det gick, har funderingar på att göra samma sak. Både med tvättmaskin å varmvattenberedare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.