477 läst ·
42 svar
477 läst
42 svar
Varmvatten försvinner för snabbt, vedex 3300
Vi börjar i den lättaste enden. Tanken är INTE för stor. Har någon påstått det är denne helt inkompetent.rejnertj skrev:
Skall läsa din andra tråd men gissar att du antingen eldar för lite eller så kan du av någon anledning inte värma hela tanken.
I början av ts första tråd är detta skriver "Jag har en Vedex 3300 som jag numera bara använder för varmvatten i huset"Intet skrev:
Låter lite överdrivet att detta behövs för att värma varmvatten via, tank
Ja det var det. Tur då att jag tillade att jag ej läst den ursprungliga tråden så att ingen skulle kunna missförstå.H Håbbe01 skrev:
Men, är tanken välisolerad kan han elda var fjortonde dag bara för varmvattnet. Och det är ju inte fy skam.
Slingan i tanke fungerar som den ska när den är på. Blandningsventilen är bytt. Vad jag vet läcker det ingenstans. Inte so jag kan se åtminstone. Vilka rör som lir varma resp. kalla får jag kika på över helgen när jag eldar igen.Fotografen skrev:
Sommartid höll värmen 4-5 dagar. Vintertid ett dygn när det var som kallast. Men det var ju innan det ballade ur.Intet skrev:
Hyset har vattenburen värme(element) så det går ju till det också och inte bara till hushållsvatten. Men ja jag tycker att tanken är lite väl stor för det ändamålet.H Håbbe01 skrev:
Så du skall ta bort en "fungerande" vedanläggning och värma varmvattnet med el hur värmer du då själva huset?rejnertj skrev:
Det här blir mer och mer förvirrande.