Behöver ventilera och (värma) huset, en plan med källare 105 + 105 kvm.
Har mekanisk frånluft bad, kök etc, samt direktel.
Att utnyttja luftkanalerna till rummen för värmen verkar i mitt fall vara det enda raka då luftkanalerna ändå måste dras. Har kollat lite på värmeväxlare men har fastnat för aggregat som istället har kompressor, typ TermaVent, Nilan. Verkar vara en smart idé.
Dock massor av frågetecken.
Vad är den stora skillnaden på växlar- vs kompressoraggregat?
Kan jag utnyttja min befintliga frånluftkanal 100 mm från källaren då fler än
de utrymmen som idag ventileras (tvättstuga, dusch) ska kopplas på.
Någon som har erfarenhet av TermaVent, Nilan eller andra liknande?
Kanske finns andra smarta lösningar som inte kostar en förmögenhet?