Har du lite för mycket fritid? Har du erfarenhet (stort som smått) av husbygge Gillar du att träffa nya människor, dela med sig av kunskap/erfarenheter och rent generellt ha väldigt roligt ihop med andra människor? Om ja på allt eller något av detta är det precis dig jag söker:)

Hjälp mig och min sambo bygga ut vårt hus. Vi är inte nöjda med firman vi anlitade för att bygga ut en matsal så inför den lite större utbyggnaden på ca 40kvm vill vi byta firma. Detta visade sig vara lättare sagt än gjort då alla är typ fullbokade året ut.
Det är en hyfsat enkel utbyggnad i ett plan med raka väggsektioner med valmat plåttak. Jag är dock för novis för att kunna göra stommen själv. Grunden är löst med markfirma.

Jag vill gärna träffa nya människor och lära mig mer om hantverket. Jag tänker mig detta som ett roligt projekt och hoppas någon nappar:) Om jag inte har fel tror jag också Skatteverket tillåter en blygsam betalning och kan också tänka mig att stå för lite hotellnätter vid behov.

Intresserad? Skriv en rad så tar vi det från där? Skickar också gärna arkitektritningar via pm.

Mvh Andreas

D
Du letar efter någon byggkunnig som mot en ”blygsam betalning” vill hjälpa dig att bygga ut ditt hus?

D Derbyboy skrev:
Du letar efter någon byggkunnig som mot en ”blygsam betalning” vill hjälpa dig att bygga ut ditt hus?
Jag var väl inte så otydlig? Men kort svar ja, vi brinner för olika saker och alla kanske inte har pengar som drivkraft. Jag har exempelvis barngympa för barn som är helt gratis. Dels för att mina små döttrar ska träffa nya kompisar men även för att de få klasser som finns här alltid är fulla och jag vill att fler ska få röra sig och ha roligt.

Men som jag skrev, det handlar inte om att jag inte kan betala då jag försökt få tag på en firma utan att som privatperson är det begränsat hur mycket man får betala ut till en annan privatperson.

A andhak2802 skrev:
Men som jag skrev, det handlar inte om att jag inte kan betala då jag försökt få tag på en firma utan att som privatperson är det begränsat hur mycket man får betala ut till en annan privatperson.
Det finns inget hinder för att du anställer en snickare privat dock får du vara beredd att betala skatter och avgifter precis som alla andra arbetsgivare. Tror det finns nått undantag om att den anställde kan sköta skatteinbetalningarna om summan är under 10 000kr men du behöver sannolikt mer än 3dagars hjälp så det berör nog inte ditt fall.

F fribygg skrev:
Det finns inget hinder för att du anställer en snickare privat dock får du vara beredd att betala skatter och avgifter precis som alla andra arbetsgivare. Tror det finns nått undantag om att den anställde kan sköta skatteinbetalningarna om summan är under 10 000kr men du behöver sannolikt mer än 3dagars hjälp så det berör nog inte ditt fall.
hm måste kolla upp detta mer, låter intressant om jag kan anställa någon på det sättet. Ca 3300 per dag/person alltså? Kan tänka mig att lägga ca 100 000 på arbetskostnad för att få stommen helt klar. Tack!

A andhak2802 skrev:
hm måste kolla upp detta mer, låter intressant om jag kan anställa någon på det sättet. Ca 3300 per dag/person alltså? Kan tänka mig att lägga ca 100 000 på arbetskostnad för att få stommen helt klar. Tack!
Att hitta duktiga arbetsvillig anställningsbara snickare som vill ha ett 'vitt' jobb hos dig istället för hos ett vanligt byggföretag den kommande barmarkssäsongen är nog lätt räknade, du får nog räkna med att betala mer än avtalsenlig lön om du vill ha en svensktalande snickare.

F fribygg skrev:
Att hitta duktiga arbetsvillig anställningsbara snickare som vill ha ett 'vitt' jobb hos dig istället för hos ett vanligt byggföretag den kommande barmarkssäsongen är nog lätt räknade, du får nog räkna med att betala mer än avtalsenlig lön om du vill ha en svensktalande snickare.
Ja förmodligen har du rätt, har kontaktat varenda firma inom 7 mil känns det som och i stort sett alla är fullbokade. Anledningen till att jag skrev här är att jag hoppades på att det skulle finnas arbetslösa/pensionärer eller liknande som har kunskap. Behöver inte nödvändigtvis vara snickare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.