Hej

Jag håller på att bygga ett uterum (19kvm).
Rummet står i en backe kommer jag kommer gjuta plattor i tre nivåer och mura upp med leca,
Ett välkommet sidoresultat blir därmed ett förråd under uterummet.

Jag kommer sätta isolerade vår/höst glas (1,6 u-värde på partier men ej bruten köldbrygga)
Jag vill ha plusgrader både i uterum och förråd och har fått indikationer på att det borde gå relativt smärtfritt.

Nu till min fråga.

Hur hade ni isolerat uterum/förråd neråt?

1) "Varmgrund": 100mm Isodrän under platta och mot väggar plus isolering i golvbjälklaget
2) Som ovan fast utan isolering i golvbjälklag för att värma upp grunden under hösten?
3) Isolering i golvbjälklag och platonmatta runt väggarna på grunden

Tacksam för tips/idéer

/ Johan nedifrån.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.