Hej!
Jag ska bygga en öppen spis med etanol-bränsle. Typ denna: http://royaldesign.se/products/38/112051.jpg
Vad tror ni att glaset behöver tåla för att vara ca 3 cm från en eldslåga?
Rekommenderat glas?
Att bygga in själv är olämpligt och direkt farligt. Du bör skaffa ett kit för inbyggnad, inte laborera själv. Tror inte heller att du får ut på försäkringen om en olycka skulle hända. Eldstaden på bilden saknar typgodkännande.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.