Värmesystemets kopplingsenhet monterad på kopparledningar under en hylla, visar märkningar och reglage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Antar att det är denna. Och ja kanske, stänger jag av maskinen och sätter på sprutar den ut varmvatten tills den åker ner. Sen åker den aldrig upp igen.

Kan man ohänga den?

Nu funkade allt frid och fröjd. Den var nere och värmde vattnet till 53 grader, då slog den om och tryckte ut allt. Men då slutade VP att jobba tills framledningsvattnet 22. Sen står den bara. Nu ger den inget LP larm ialla fall, men det brukar komma efter någon minut.

Ställde upp Rumbören till 28C, men inget hände. Känns som jag direktrapporterar oerhört tråkiga saker. Ber om ursäkt för det.

Hur funkar tredelaren?

Jaja, utan att ropa hej så verkar den funka nu. Som vanligt har man ingen anning vad man gjort för att det ska funka.
Mental note till nästa gång: Rengöra silar, fylla på medel samt körde pumpen på manuelt b1 + F1 i 30 sekunder. Samt grina på forum. Så kanske det funkar...

Tack för att ni hjälpt och lyssnat.

Tredelaren slår om mellan varmvatten och värma hus. Exakt hur den fungerar vet jag ej, men antingen en motor eller en magnet inblandad. Surrar den då den växlar?

Har för mig att den är fjäder belastad vissa nyare vp har vridande växelventil där motorn drar den åt båda hållen.

MEN är det LP den löser på så är det cirkpumpen på KALLA sidan som ska kollas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.