844 läst ·
4 svar
844 läst
4 svar
Värmepump
Hej, vi har en frånluft comfortzone CE56 värmepump. Vi kan ställa in det på 99 dagar semster vilket sänka rumstemperaturen med 10 grader. Rumstemperaturen står på 23 grader nu. Kan vi sänka rumtemperaturen till 20 grader och sätta på semster vilken betyder att tempreturen sänks till 10 grader , är det farlig för huset med golvvärmen och tv plan och hur ofta kan vi sätta på semster programmet?.
Hej och tack för tipset. Vi bor i tvåplan hus och den värmas med golvvärme nu. Kan vi stänga helt av övervånings golvvärmen för vi är sällan använda den. TackH henkepenk skrev:
Hej igen - några fler alternativ har dykt upp.
Jag funderar nu på antingen ett Heru 160, ett Rego 600 eller till och med ett Swegon Casa r7. Tror ni att Swegon Casa r7 är värt den högre kostnaden eller är det helt enkelt ett alldeles onödigt överdimensionerat aggregat för vårt hus?
Casa r5 blir onödigt klent då vi har radon i byggmaterialet och vill kunna hålla lite högre flöden pga detta.
Jag lutar fortfarande åt att Heru 160 är en bra kompromiss men är öppen för att ändra mig
Jag funderar nu på antingen ett Heru 160, ett Rego 600 eller till och med ett Swegon Casa r7. Tror ni att Swegon Casa r7 är värt den högre kostnaden eller är det helt enkelt ett alldeles onödigt överdimensionerat aggregat för vårt hus?
Casa r5 blir onödigt klent då vi har radon i byggmaterialet och vill kunna hålla lite högre flöden pga detta.
Jag lutar fortfarande åt att Heru 160 är en bra kompromiss men är öppen för att ändra mig
Klicka här för att svara
