Någon som har en aning om detta företag
( thermogolv) finns kvar eller hur man går tillväga för att få värmepumpen att fungera igen? Just nu går värmepannan på enbart elpatron och det är ej tillräckligt för att få vattnet varmt.
 
  • 20211209_132611.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmepump märkt 'ZENIT 4,6 M2' och logo för 'thermogolv' på en källargolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En drift- och skötselinstruktion för värmepump Zenit 4.6 från Thermogolv med felsökningstips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dokument med tekniska data och besparingsdiagram för värmepumpsmodeller från företaget Thermogolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det det gaskretsen med kompressorn så kan ju vilken som helst med kylcert kolla på den. Sen kan man ju diskutera om man ska kosta på den då den förmodligen är gammal.
 
Förmodligen är förångarenn trasig, den har direktexpansion i backen d.v.s kopparrör i marken. Brukar inte löna sig att laga.
 
V Vector skrev:
Är det det gaskretsen med kompressorn så kan ju vilken som helst med kylcert kolla på den. Sen kan man ju diskutera om man ska kosta på den då den förmodligen är gammal.
Tack för svar. Vart i kontakt med thermia , de kommer efter nyår och kokar på problemet. Blir förmodligen en helt ny historia
 
  • Gilla
MARTIN77777
  • Laddar…
Hej, har du löst problemet med din värmesystem? Har exakt samma och ha haft kontakt med dem tidigare. Min system fungerar fortfarande och vill gärna höra om du ha kvar din eller har bytt till något annat. Mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.