Hej,
Jag har en 15 år gammal IVT 290AW som börjat uppföra sig konstigt. Det senaste problemet är att den larmar typ varannan vecka för utlöst övertryck pressostat. Det brukar bara hända en gång per år. När jag tar ut filtret så är det typ rent så det beror inte på fel i värmesystemet.

Jag har även problem med missljud. Det har jag haft en röris som har kollat på och han sa att kompressorn och en pump hade böjrat få oblalans så han trodde att pumpen hade 2-3 år kvar att leva. Kan filterproblematiken göra att jag skall kolla på en ny pump till sommaren tror ni?

Tacksam för svar. Det börjar bli lite frustrerande med alla larm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.