Hej.
Har ett nybyggt hus. flyttade in 1 nov 2011.
Nu när det är mycket snö så upptäcks att det bildas is och istappar på vissa delar av taket. Det verkar vara 2 sektioner som inte är tillräckligt isolerade.
Om jag har rätt, vad kan jag göra åt detta. Kan jag kräva av byggfirman att åtgärda isoleringen.
Huset är inte 2 års besiktat.
Har ett nybyggt hus. flyttade in 1 nov 2011.
Nu när det är mycket snö så upptäcks att det bildas is och istappar på vissa delar av taket. Det verkar vara 2 sektioner som inte är tillräckligt isolerade.
Om jag har rätt, vad kan jag göra åt detta. Kan jag kräva av byggfirman att åtgärda isoleringen.
Huset är inte 2 års besiktat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har normalt ingen isbildning, men i år är det fullt med istappar. Tror att senaste dagarnas töväder är orsaken (Stockholmsområdet).
Märkte för övrigt vid skottningen idag att det är blött i gräsmattan. Hittade en kartong som var dyngsur.... Här snöade det mycket direkt efter att det varit varmt, så det kanske inte blir ngn tjäle i år....
Märkte för övrigt vid skottningen idag att det är blött i gräsmattan. Hittade en kartong som var dyngsur.... Här snöade det mycket direkt efter att det varit varmt, så det kanske inte blir ngn tjäle i år....
Ser inte bra ut....otätt någonstans?
Hur varmt har du i tak?
Hur varmt har du i tak?
Klicka här för att svara