K Kakelugnen566 skrev:
Undrar..hur kallt bör det vara när man mäter, för bästa resultat??
fotohasse fotohasse skrev:
Jag har som regel att det ska vara MINST 10 grader lägre temperatur utomhus för att få bra resultat.
Vet tyvärr inte, är inget mätproffs.
Men ju mer differens det är mellan ute och inne desto mer värme läcker det ut och desto tydligare blir värmeläckorna, tänker jag. Så, så kallt ute som möjligt 😀
@fotohasse är nog rätt på det.

• Gilla
Kakelugnen566 och 1 till
  • Laddar…
K
På onsdag ska jag få mitt dragiga hus mätt, 👍👍

• Gilla
jhall
  • Laddar…
K
K Kakelugnen566 skrev:
På onsdag ska jag få mitt dragiga hus mätt, 👍👍
Fick en del svar på var det drar in i mitt gamla hus. På ett ställe var det -2° !! Inte undra på att jag fryser om fötterna!
Snickaren är kontaktad för åtgärder 👍 så nu jädrar!!

• Gilla
jhall
  • Laddar…
K
Visa bilaga 962716
K Kakelugnen566 skrev:
Fick en del svar på var det drar in i mitt gamla hus. På ett ställe var det -2° !! Inte undra på att jag fryser om fötterna!
Skärmbild av E.ON-app med flera glödlampor. Användarmöjligheter visas: logga in, hemsida och app. Senaste faktura-uppgifter visas också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K Kakelugnen566 skrev:
Det "vanligaste" problemet är uttorkade tätningslister i fönster och dörrar.

K
fotohasse fotohasse skrev:
Det "vanligaste" problemet är uttorkade tätningslister i fönster och dörrar.
Ja, men de var i bra skick överlag, endast ytterdörren behöver extra tätningslist. Det största problemet är att jag inte har ngn tilluftsventil i huset.

K Kakelugnen566 skrev:
Ja, men de var i bra skick överlag, endast ytterdörren behöver extra tätningslist. Det största problemet är att jag inte har ngn tilluftsventil i huset.
Gamla hus lever ju på att det läcker in lite här och var, tätar man för bra så får man problem. För oss löste det sig med nya tilluftsventiler på strategiska ställen och vettig frånluftsventilation.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
K
J jhall skrev:
Gamla hus lever ju på att det läcker in lite här och var, tätar man för bra så får man problem. För oss löste det sig med nya tilluftsventiler på strategiska ställen och vettig frånluftsventilation.
Precis, tilluftsventil ska installeras 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.