4 070 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Värmeförflyttare
Hade tänkt att montera ett kanalsystem med fläktmotor uppe på vind.
Ventilationsbtiken.se hade ett liknande system som jag tänkt att installera
http://www.ventilationsbutiken.se/images/stories/PDF/alig-varmeflyttare-2.pdf
Har en "vanlig" värmeförflyttare typ paxfläkt idag men är inte speciellt imponerad,dåligt effekt hög ljudnivå
samt att jag skulle vilja sprida värmen till två skillda rum så kanalsystemet borde funka bättre men det kostar ju en hel del mer.
Är det någon som provat nåt liknande system.
Ventilationsbtiken.se hade ett liknande system som jag tänkt att installera
http://www.ventilationsbutiken.se/images/stories/PDF/alig-varmeflyttare-2.pdf
Har en "vanlig" värmeförflyttare typ paxfläkt idag men är inte speciellt imponerad,dåligt effekt hög ljudnivå
samt att jag skulle vilja sprida värmen till två skillda rum så kanalsystemet borde funka bättre men det kostar ju en hel del mer.
Är det någon som provat nåt liknande system.
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Precis detta system köpte jag till mitt hus fast jag ändrade det lite. Jag har 4st utblås istället för 2 och då fick jag byta fläkten till en 160 men annars är det samma. Hur funkar det nu då? Leverans och kundkontakt var helt utmärkt med företaget och systemet fungerar bra. När man ligger i sängen på kvällen så hör man ett dovt "brummande" men det är inget jag stör mig på och det är nog svårt om inte omöjligt att komma ifrån. Installerade det i början av mars detta året och värmen på övervåningen kunde jag stänga av direkt och den har inte varit på sen dess, men mitt i vintern åker man nog på att sätta på den. Den uppvärmda luften kommer från nedervån där luft/luft sitter och det finns en kakelugn. 2st utblås på övervån och 2st nedervån, den på nerdervån har jag för att få lite cirkulation på luften för att vp sitter i mitten av huset och utblås sitter i varje ända av huset.
Jag har ljuddämpare vid varje utblås/insug flexibla och det kan jag rekomendera.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden