Hej på er!
Jag har en fråga gällande planering av uppvärmning i mitt garage.
Garaget har en planlösning enligt bilden med en gymdel (17 kvm) och en garagedel (46 kvm). Tanken är att kunna ha lite varmare (18-20 grader) i gymdelen och hålla kanske max 10 grader i resten av garaget vintertid.
Jag har ingen förberedd golvvärme så el är huvudspåret. Vad tror ni om att installera en luftvärmepump med innedel i gymmet, och sedan en eller två värmeförflyttare/fläktar som blåser ut i garagedelen. Vet att det finns LLVP med två innedelar, men kan jag minimera komplexiteten vore det önskvärt.
Finns också en övervåning som kommer bli ett gästrum på sikt.
Vad tror ni om detta upplägg?
Garaget har en planlösning enligt bilden med en gymdel (17 kvm) och en garagedel (46 kvm). Tanken är att kunna ha lite varmare (18-20 grader) i gymdelen och hålla kanske max 10 grader i resten av garaget vintertid.
Jag har ingen förberedd golvvärme så el är huvudspåret. Vad tror ni om att installera en luftvärmepump med innedel i gymmet, och sedan en eller två värmeförflyttare/fläktar som blåser ut i garagedelen. Vet att det finns LLVP med två innedelar, men kan jag minimera komplexiteten vore det önskvärt.
Redigerat:
Flvp med 2 innerdelar?F Flipar skrev:Hej på er!
Jag har ingen förberedd golvvärme så el är huvudspåret. Vad tror ni om att installera en luftvärmepump med innedel i gymmet, och sedan en eller två värmeförflyttare/fläktar som blåser ut i garagedelen. Vet att det finns FLVP med två innedelar, men kan jag minimera komplexiteten vore det önskvärt.
Man har väl bara en pump som gör allt.
En Flvp gör ju både vattenburen värme, varmvatten samt ventilation i en och samma inner del.
Llvp finns ju med en, två samt tre innerdelar kopplat till en ytterdel.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden