4 097 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Värmefläktar i garage
Har en lite 2Kw mindre byggfläkt, typ http://www.jula.se/varmeflakt-650-1300-2000-w-127973 Men tycker det vore trevligt med en fläkt med lite mer kräm. Har hittat denna: http://www.jula.se/byggflakt-127974 som jag kan använda då jag har trefas 16 amp i garaget. Tacksam för lite tips om hur ni gjort, kanske det är bättre med ett oljefyllt element eller så. Som jag har det nu så har jag hängt den lilla fläkten i taket, i kortändan av garaget. Den blåser alltså åt det håll garageporten (lite otät) är. Kanske effekten blir bättre om man sätter den på golvet, värmen stiger ju. Tänkte testa mig fram men tar hemskt gärna emot tips av alla slag kring detta. Vill ju inte frysa i garaget i vinter. 
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag skulle ha ställt fläkten på golvet
Jag skulle även ha tätat porten. Sätt tätningslist både på karm och dörrblad där du har stora springor.
Jag skulle även ha tätat porten. Sätt tätningslist både på karm och dörrblad där du har stora springor.
Ställ den på golvet bredvid garageporten, så den blåser längs med porten. Då blir kalldraget uppvärmt.
Men en 2KW värmefläkt bör du väl klara dej med i garaget? Eller har du ett herrejösses-garage?
När dom startar 5 KW-fläktarna på byggena.....då blir det riktigt varmt - nästan för varmt eftersom man är så påpälsad med underställ och tjocka tröjor, för man rör sej både inne och ute.
Ja, du känner ju till värmelagen, så det är därför fläkten ska stå på golvet - där det är kallt.
Men en 2KW värmefläkt bör du väl klara dej med i garaget? Eller har du ett herrejösses-garage?
När dom startar 5 KW-fläktarna på byggena.....då blir det riktigt varmt - nästan för varmt eftersom man är så påpälsad med underställ och tjocka tröjor, för man rör sej både inne och ute.
Ja, du känner ju till värmelagen, så det är därför fläkten ska stå på golvet - där det är kallt.
Nej det är ett litet garage.
Jag har köpt lite tätningslister och ska täta slagporten så gott det går. Kan nog vara ide att sätta 2Kw fläkten vid dörren och på golvet. Anledningen att jag satt den hängd från taket och längst in i garaget är att den var minst ivägen där. Provar detta och tackar för tipsen.
Jag har köpt lite tätningslister och ska täta slagporten så gott det går. Kan nog vara ide att sätta 2Kw fläkten vid dörren och på golvet. Anledningen att jag satt den hängd från taket och längst in i garaget är att den var minst ivägen där. Provar detta och tackar för tipsen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden