2 591 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Värmefläkt till hus?
Tjohej! Vet ni något ställe (i stockholms omnejd) som säljer värmefläktar gjorda för att värma upp rummen i huset? Specifikt 70-80 kvm övervåning (kök, kontor, vardagsrum och sovrum) i ett radhus.
Någon med erfarenhet kanske? Vill inte köpa något som inte gör jobbet, men som inte heller är för dyrt (både i inköp och drift).
Sitter här med dubbel tröja och filt och är sjuk sedan 1 vecka tillbaka med en förkylning som aldrig går över. Lederna är sega, ont i nacken och ont i huvet.
Att gå runt i huset känns som det fläktar kallt.
Någon med erfarenhet kanske? Vill inte köpa något som inte gör jobbet, men som inte heller är för dyrt (både i inköp och drift).
Sitter här med dubbel tröja och filt och är sjuk sedan 1 vecka tillbaka med en förkylning som aldrig går över. Lederna är sega, ont i nacken och ont i huvet.
Att gå runt i huset känns som det fläktar kallt.
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
(Edit: Nej, ingen annan värmekälla... mer än element ... fjärrvärme).
Det ska visserligen kanske inte vara en fläkt på fullt ös, utan någonting som hjälper elementen att värma huset över 17-18 grader, för det kan inte vara mer i huset. Jag vill upp till 21-22 grader.
Det är ett hyffsat gammalt hus så nu när det blåser kallt så blir det lätt kallare i huset.
Samma sak på sommaren, när det är riktigt varmt ute, så ja... då är det riktigt varmt inne i huset oxå.
Jag har tätat runt fönster så gott jag kan, men det är stora fönsterytor som är väldigt kalla (gamla fönster).
Det ska visserligen kanske inte vara en fläkt på fullt ös, utan någonting som hjälper elementen att värma huset över 17-18 grader, för det kan inte vara mer i huset. Jag vill upp till 21-22 grader.
Det är ett hyffsat gammalt hus så nu när det blåser kallt så blir det lätt kallare i huset.
Samma sak på sommaren, när det är riktigt varmt ute, så ja... då är det riktigt varmt inne i huset oxå.
Jag har tätat runt fönster så gott jag kan, men det är stora fönsterytor som är väldigt kalla (gamla fönster).
Redigerat:
med vp menar du värmepanna?PX-21 skrev:
Det är inte el.
Det är vatten i elementen som styrs genom vridknappar för hur mycket vatten det ska flöda, och därmed även hur varma dom blir.
Mätt upp nu, det ska tydligt vara precis över 20.0. Men känns ju bra mycket kallare. Men det är troligen för att vi har börjat röra oss i huset. Slagit på datorer osv som alstrar värme.
Medlem
· jönköping
· 73 inlägg
Jag trodde vikingarne var tuffa!!!!
Men annars så har jag tidigare här på forumet ser fläktar til at montera på radiatoren så at man på det sättet båda spridar värmen och ökar elementets effekt.
lycka till
Henrik
Men annars så har jag tidigare här på forumet ser fläktar til at montera på radiatoren så at man på det sättet båda spridar värmen och ökar elementets effekt.
lycka till
Henrik
eller höja kurvan i pannan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden