Hej

Kommer konvertera från Olja till BV nu i vår men är orolig för tre saker men kanske redan delvis sitter på lösningen? Suteränghus -63 / FTX finns

1. Trots att pannan har värmt nere i källaren, kommer ett element inte kunna ersätta detta tror jag. Upplever att
"källarluften" är otroligt bra men kommer det försämras nu ?

2. Vinden och skorstensvärme försvinner = problems? Vad kan man göra?

3. Funderar på att fimpa hela skorstenen till slut ( tre pipor, olja, öppenspis & obrukad). Köket ser ut att vara självdrag (går ut genom taket). Dock har jag läst att man ska lämna rökgången öppen vid konvertering till BV / FV etc. Har kanalen någon funktion efter man tagit bort pannan?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.