Mittenbilden verkar visa en ventil på returledningen (suddigt), om det är så går det inte att strypas lite med den?

• Gilla
Andreas Bergquist
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Mittenbilden verkar visa en ventil på returledningen (suddigt), om det är så går det inte att strypas lite med den?
nej. Alla ventiler sitter på tillvattenledningarna. Bilden luras då den är tagen uppifrån.

Packboxen sitter i mitten. Skruvar man bort den kan det finnas urtag för en förinställningsnyckel längre in/ner. Kommer det bara lite värmevatten som man kan torka upp går det bra, sprutar det värmevärmevatten är det inte bra att ta bort packboxen med vatten i systemet särskilt med tryck i systemet.

A Andreas Bergquist skrev:
Fattar inte vad jag kan justera här..
Även packboxen måste tas bort,
Packboxen är den översta delen som stiftet sitter i,
Packbox markerad med svart cirkel runt stiftet på en maskindel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nej. Alla ventiler sitter på tillvattenledningarna. Bilden luras då den är tagen uppifrån.
Den här?
Närbild på en potentiell del i ett byggprojekt markerad med en gul cirkel, suddig bakgrund.

J Josth skrev:
Packboxen sitter i mitten. Skruvar man bort den kan det finnas urtag för en förinställningsnyckel längre in/ner. Kommer det bara lite värmevatten som man kan torka upp går det bra, sprutar det värmevärmevatten är det inte bra att ta bort packboxen med vatten i systemet särskilt med tryck i systemet.
ok. Då vågar jag inget göra. Ringer en röris som får ordna.

ok. Då vågar jag inget göra. Ringer en röris som får ordna.
Du kan ju prova med den ventil som sitter i badrummet först. Det tål vatten och har golvbrunn om det skulle komma ut mer än man tänkt sig. Sitter det olika ventiler i olika rum ger det dock inte så mycket.

Inuti en MMA VR ventil med synlig packbox och stift, placerad på ett grått klinkergolv.
Skapa konto

Såhär ser en MMA VR ut inuti (skrev fel tidigare när jag skrev FV, typen heter VR).
Om man trycker in den delen som stiftet trycker på så kommer det vatten, detta gäller även de med förinställning.

Inre delar av en MMA VR-ventil och dess förinställningsverktyg på en mörk yta.
Skapa konto

Packboxen och förinställningsnyckel.

Närbild av en MMA VR:s insida som visar packboxen och tandningen för förinställningsnyckeln.
Skapa konto

Såhär ser MMA FVR ut inuti. Man ser tandningen som passar ihop med tandningen på förinställningsnyckeln.
Denna sitter i ett driftsatt system.

Intern del av MMA VR-ventil med synlig packbox och tandad förinställningsdel.
Skapa konto

Såhär ser ventlkäglan på en MMA VR ut.

• Gilla
Andreas Bergquist och 2 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
[bild]
Såhär ser en MMA VR ut inuti (skrev fel tidigare när jag skrev FV, typen heter VR).
Om man trycker in den delen som stiftet trycker på så kommer det vatten, detta gäller även de med förinställning.

[bild]
Packboxen och förinställningsnyckel.

[bild]
Såhär ser MMA FVR ut inuti. Man ser tandningen som passar ihop med tandningen på förinställningsnyckeln.
Denna sitter i ett driftsatt system.

[bild]
Såhär ser ventlkäglan på en MMA VR ut.
ok. Tack för all hjälp! Ska se om jag kan lösa det här

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.