M
Jag skall nog ta mig i kragen och göra en liten energiberäkning på utrymmet. Det är ju inte så svårt. Kanske bara skall köra på direktel ändå. Trots att en liten kamin hade varit mysigt.

Det är sedan inte bara den rena investeringen som jag måste ta hänsyn till. All elvärme som jag använder under de 2 första åren ingår i den energideklaration som jag måste göra för huset. Eftersom inte garaget ingår som uppvärmd yta så kan det dra iväg. Jag vet inte vad som händer om husets deklarerade värde vid bygge avviker mycket från uppmätt värde?

Redigerat:
orparn skrev:
Kan du tipsa om var "Här" är ?

Funderar på att sätta in en LL pump i vår gäststuga. Står normalt på 10grader när den inte används och är välisolerad så den drar förvisso inte så mycket men känns ändå fel att inte försöka spara på värmen.
Södra Halland.

http://www.varmepumparhalmstad.se/msz-ge.html

• Gilla
orparn
  • Laddar…
Hmm.. Tror nog att jag testar ett konvektorelement, precis som ni skriver så är det ju en hyfsad kost att dra in en LLVP i stugan.

Tror el element räcker du har ju annat som värmer där också säkert lampor tv dator.
Utrymmet är utmärkt att bygga en solfångare till av burkar då utrymmet är litet och luften inte behöver transporteras långa sträckor utan kan gå direkt in i rummet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.