P
Joachim Johansson Joachim Johansson skrev:
Snyggt jobbat!

Personligen tycker jag att du ska ha ett sånt här avslut på ALLA vindskivor :p

[bild]
;)Ja vindskivor diskuteras en del , i vinkel i lod eller rännan ska förbi åsikterna är många kör så nu och tar funderingen igen när dom är väderbitna och ska bytas :crysmile:
Ser bra ut från sidan med gömd gavel på rännan men gillar inte utseendet från sidan när det sticker ner mer än teglet men är en smaksak:)
 
P
Uppdaterar det som hänt ,sockelskivor och isolering av sockeln är väl typ det som återstår
Lägger till en förebild också
 
  • Vit trävilla före renovering med oskyddad sockel och oisolerad husgrund, omgivet av gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvåvåningshus med grå fasad och röda takpannor, synlig skorsten med rök, utan färdigställd sockel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trävilla med oisolerad sockel och oavslutade sockelskivor, omgiven av grön gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Glitterbo och 3 till
  • Laddar…
P
La ju aldrig upp bilder på insidan 😀ska se om jag finner före bilder också
Badrum uppe hall nere med klinker i skodelen furagolv längre in
 
  • Ljust badrum, fönster med utsikt, badkar, dusch, handfat, toalett, krukväxt, gråa plattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett barn sover på en dagbädd, inomhus, med trädgårdsutsikt, färgglatt kaklat golv och kuddar på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning i hus: hall, trägolv, dörrar, skohylla, regnbågsflagga, mönstrad matta, öppen dörr till annat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Glitterbo och 1 till
  • Laddar…
Plupp 128745 skrev:
Sulan gjuten och murningen påbörjad , funderar fortfarande på om man bör ställa en 5:a frigolit på insidan lecan innan man fyller med singel blir 30cm i topp innan betongen
Intressant att följa ditt bygga. Blev ju jätte fint sy snyggt det blev. Vi skulle vilja riva vår gjutna trappa ca 1 meter hög. Vi har ca en meter källarmur som huset står på. Vi vill ha lite större hall, nu kommer vi rakt in trappa direkt till vänster till höger ingång vardagsrum. Det behövs en hall på några kvm. Min fråga är behålla gjutna plundra som betongtrappan står på eller riva allt. Hur mycket grävde du under plattan. Tycker det ser smart ut det du gjorde med att gjuta mura upp lecablock och sedan bygga på dessa. Du fyllde hela utrymmet med makadam och sedan gjöt du igen i rätt höjd? Kan man inte bygga ett isolerat bjälklag fäst i lekablocken?
 
Plupp 128745 skrev:
La ju aldrig upp bilder på insidan 😀ska se om jag finner före bilder också
Badrum uppe hall nere med klinker i skodelen furagolv längre in
Wow vad snyggt! Något likande vill jag göra på vårt ny köpta hus från -76 minus övervåningen då vi inte har någon 😆 men jag skulle vilja inreda vinden (om det går) för att få större utrymme och er utbyggnad 😏☺️
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.