12 063 läst ·
19 svar
12k läst
19 svar
Varmbonad entré/farstukvist
Joachim Johansson skrev:
Ser bra ut från sidan med gömd gavel på rännan men gillar inte utseendet från sidan när det sticker ner mer än teglet men är en smaksak
Uppdaterar det som hänt ,sockelskivor och isolering av sockeln är väl typ det som återstår
Lägger till en förebild också
Lägger till en förebild också
La ju aldrig upp bilder på insidan 😀ska se om jag finner före bilder också
Badrum uppe hall nere med klinker i skodelen furagolv längre in
Badrum uppe hall nere med klinker i skodelen furagolv längre in
Intressant att följa ditt bygga. Blev ju jätte fint sy snyggt det blev. Vi skulle vilja riva vår gjutna trappa ca 1 meter hög. Vi har ca en meter källarmur som huset står på. Vi vill ha lite större hall, nu kommer vi rakt in trappa direkt till vänster till höger ingång vardagsrum. Det behövs en hall på några kvm. Min fråga är behålla gjutna plundra som betongtrappan står på eller riva allt. Hur mycket grävde du under plattan. Tycker det ser smart ut det du gjorde med att gjuta mura upp lecablock och sedan bygga på dessa. Du fyllde hela utrymmet med makadam och sedan gjöt du igen i rätt höjd? Kan man inte bygga ett isolerat bjälklag fäst i lekablocken?Plupp 128745 skrev:
Wow vad snyggt! Något likande vill jag göra på vårt ny köpta hus från -76 minus övervåningen då vi inte har någon 😆 men jag skulle vilja inreda vinden (om det går) för att få större utrymme och er utbyggnad 😏☺️Plupp 128745 skrev:
Klicka här för att svara