Nu har jag i alla fall haft en "annan" elektriker här i en timme och han kunde inte se att något var fel. Kollade passkontakten, kortslutning, att alla sladdar/skrivar satt fast ordentligt, tog loss sladdarna från proppskåpet samt plint och satte fast allt igen. Nu är dock proppen ytterliggare lite kallare, i princip sval så kanske det var något skräp nånstans i alla fall? Sort tack igen för alla tips!