2 553 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Varierbart Tv-fäste - horisontallinjen påverkas då det vrids/roteras i yttersta leden
Köpte ett http://www.elgigante...-x-400-stvbcm13 där jag monterat en 46". Borrhålen till fästet blev riktigt bra och grundfästet i väggen är 100% rakt enligt vattenpasset (stolt å glad var man!)
. När jag sedan kalibrerat yttersta ribborna (där man sedan hakar på TVn) i helt utsträckt läge (riktad rakt fram) mha vattenpass så fick jag även de ribborna helt horisontala. Men sen kommer det som nu är väldigt frustrerande...för om jag sedan trycker in fästet mot väggen så lutar plötsligt ribborna helt plötsligt åt båda hållen (beroende på hur jag viker in den (finns ju två alternativ att veckla den bakåt). Det verkar som att rotationen i den 3:e yttre "vridleden" (som ju är max roterad när den är max intryckt) är det som gör att horisontalläget förändras. Som sagt så är TVn helt horisontell då rotationen är i "0-läget" med tvn pekandes rakt fram, men så fort jag roterar i den 3:e leden så börjar TVn luta åt båda håll beroende på vilket håll jag roterar. Har jag fått ett måndagsexemplar på fästet lr är det något klassiskt nybörjarfel jag gör här? Detta uppstår såväl i belastat som obelastat läge....
Sliter snart mitt hår :wow:
Sliter snart mitt hår :wow:
Seriöst..vad äre frågan om? är det kanske t.o.m. en medveten funktion eller är det helt enkelt en omöjlig konstruktion att göra ett fäste som kan hålla i alla lägen (eftersom även då dyr-Vogel inte håller måttet)?_kiM__ skrev:
Klicka här för att svara