Har åkt på ett litet problem när det gäller våran handukstork.
Vi köpte en variant med både vatten och el-stöd till
Prooblemet är att pga av snetaket i vårat badrum och inkommande vattenrörs placering kan vi inte byta plats, det medför att handukstorken hamnar lite längre ner än vad vi tänkt på..och då även styrningen till el-patronen sitter för långt ner.

Vad jag e ute efter nu är en elpatron som har en extern styrning så man kan sätta styrningen separat i normal höjd bredvid torken..

Har ringt Frej Johnsson i Gbg och kollat men det hade inte något sådant.
Finns det någon här på forumet som har sett någon sådan??
 
...Ingen som sett någon variant???

Funderar allvarligt annars på att separera styrningen från patronen själv på den vi köpte och göra en egen lösning men det blir ju sista utvägen...
Har Svedbergs reglerbara 300W patron nu och Thermopanels Novella 500 x 700
 
  • func_handdukstork1.jpg
  • novellasilver.jpg
Det går inte att sätta hela staketet upp och ner? Så att styrningen hamnar på toppen allså?
 
ST1 skrev:
Det går inte att sätta hela staketet upp och ner? Så att styrningen hamnar på toppen allså?

Fysikens lagar sätter stopp för det....
Man skall ha vattenuppvärmningen i botten tydligen... annars hade jag gjort det.

F*n, måste få tag på en ny patron som är delad, så man får jaga vidare på måndag, ringa runt

Mvh
 
För info till andra som har samma problem som mig med elpatronstyrningar..:

Ringde Sverdbergs idag och det går att själv separera själva styrningen från patronerna och sätta en skarvkabel emellan med rätt kvadratstorlek på..
Dock ryker ju garanti å allt det där men det tar jag.

Nu skall jag bara lista ut hur jag på ett så skonsamt sätt som möjligt kan få isär patronen...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.