Fotografen Fotografen skrev:
Ingen dekal med installationsschema nånstans?
Jag hittar en Siemenssida som inte stämmer med din koppling, men leta efter ett schema på hällen!
Alltså. Jag har konsulterat AI (CahtGPT), skicakt bilder och kopplingsschema och "diskuterat" i timmar.
AI menar att kopplingsschemat som kommer inte visar hur man ska "skruva" fast kablaget.
L Laurentiusson skrev:
Du ska koppla efter typskylten/manualen. Inte efter eget huvud eller Chatgpt.
Tack för alla svar. Jag har haft stor tur. Hällen startade och fungerar bra efter att jag kopplat upp den för två faser och nollan på 4 med bygel till 5. Alltså ChatGPT är fullständigt livsfarlig. Den har kommit med otroligt övertygande argument, skisser och scheman med skenbart logiska förklaringar. Den ”hallucinerar” inte bara. Den svarar på ett så övertygande sätt med till synes sakliga och professionella beskrivningar med hänvisningar till producentens, i detta fall, Siemens instruktioner, att det inte bara är fel utan både bedrägligt och vilseledande.

returen returen skrev:
det är bara AI som försöker elda upp TS bostad
Tack för alla svar. Jag har haft stor tur. Hällen startade och fungerar bra efter att jag kopplat upp den för två faser och nollan på 4 med bygel till 5. Alltså ChatGPT är fullständigt livsfarlig. Den har kommit med otroligt övertygande argument, skisser och scheman med skenbart logiska förklaringar. Den ”hallucinerar” inte bara. Den svarar på ett så övertygande sätt med till synes sakliga och professionella beskrivningar med hänvisningar till producentens, i detta fall, Siemens instruktioner, att det inte bara är fel utan både bedrägligt och vilseledande.

• Gilla
jliljeha och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
Den som söker inkopplingsanvisningar till sin Siemens/Bosch/Neff-häll kan alltid hitta korrekt officiell information på deras webb.

I det här fallet så finns aktuell installationsmanual här:
https://media3.bsh-group.com/Documents/9001703314_B.pdf

Sen vill jag minnas att det sitter en klisterlapp på baksidan av hällen med kopplingsinfo.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
L Lars Lundell 2 skrev:
Det tog många inlägg här innen du blev övertygad att koppla om. Sitter det verkligen ingen etikett på hällen med kopplingsalternativen?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
I
L Lars Lundell 2 skrev:
Det var med om den så kallade AI hjälpen på någon TV kanal och de flesta "killgissade" hej vilt om de inte hade korrekt info i sin programmering så att lita på något sådant och koppla el efter det, då gäller det att ha en riktigt bra försäkring och hjälpsamma grannar.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
L Lars Lundell 2 skrev:
Alltså. Jag har konsulterat AI (CahtGPT), skicakt bilder och kopplingsschema och "diskuterat" i timmar.
AI menar att kopplingsschemat som kommer inte visar hur man ska "skruva" fast kablaget.

Jag förstår inte vad du ska med chatgpt till med i detta fall. Gör som det står i anvisningarna så blir det bra. Krångla inte till det i onödan.

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
Vi hade någon annan tråd om någon juridisk fråga där någon konsulterat AI och jag gjorde samma sak och den hävdade bestämt att det var på ett visst sätt och jag var rätt säker på att den hade fel. Efter mycket argumenterade med den (var Copilot) så frågade jag efter dess källa på sakfrågan och den hänvisade med en länk till en pdf hos lagen.nu eller om det var riksdagen men när jag öppnar den så är hela dokumentet vattenstämplat över all text med att den har ersatts av en nyare lag. Kommer inte ihåg exakt ordalydelse, för en vanlig människa hade det varit helt omöjligt att missa men för AI gick detta helt oberört förbi.

• Haha
returen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.