Fotografen Fotografen skrev:
Varifån kommer den där?
Du måste använda ett schema med ursprung Siemens, och det ska finnas på en dekal på hällen!!
det är bara AI som försöker elda upp TS bostad

• Gilla
  • Haha
RoTe och 2 till
  • Laddar…
L Lars Lundell 2 skrev:
Den här kopplingen har jag genomfört. Stämmer inte den?
de flesta sitter nog fel i din inkoppling
0an (blå?) ska sitta uppe höger och byglas en nedåt
ettan nere höger används ej men du kan parkera en ledare där som du gjort
hitta nu den tredje fasen och sätt den uppe vänster
be en bön att hällen överlevde ditt experiment

L Lars Lundell 2 skrev:
Du är nr 2 på forumet (vad jag känner till) som blivit grundlurad av ett katastrofalt felaktigt svar från en AI.

Du borde anmäla svaret till ägaren av AI'n.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
L Lars Lundell 2 skrev:
Herregud!

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Chatgpt svarar så som den tror du vill att den ska, ibland stämmer det, men inte alltid. Det kan likväl vara fria fantasier.

• Gilla
Willmanh och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Herregud!
här

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Du är nr 2 på forumet (vad jag känner till) som blivit grundlurad av ett katastrofalt felaktigt svar från en AI.

Du borde anmäla svaret till ägaren av AI'n.
AI är bra det kommer sortera ut på sikt alla dumhuvuden

• Haha
Dilato
  • Laddar…
ClasseClas
L Lars Lundell 2 skrev:
Det finns ju en manual...

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det finns ju en manual...
inget som riktiga tekniker tittar i....

Att använda AI är ju lika bra som en människa i genomsnitt (för vad jag använt den till) skillnaden är att nästan alla människor kan uttrycka sig som ”hmm inte riktigt mitt område men det är nog så här” eller ”en god gissning är att…” dvs man förstår att personen inte är bergsäker på sin sak. AI har ofta lika fel som om du frågar en person med skillnaden att den alltid utrycker sig bergsäkert, den kan erkänna att det är brister i ett tidigare svar men varje svar är med uttryckt som faktisk sanning, även när den ger samma felaktiga svar igen.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Att använda AI är ju lika bra som en människa i genomsnitt (för vad jag använt den till) skillnaden är att nästan alla människor kan uttrycka sig som ”hmm inte riktigt mitt område men det är nog så här” eller ”en god gissning är att…” dvs man förstår att personen inte är bergsäker på sin sak. AI har ofta lika fel som om du frågar en person med skillnaden att den alltid utrycker sig bergsäkert, den kan erkänna att det är brister i ett tidigare svar men varje svar är med uttryckt som faktisk sanning, även när den ger samma felaktiga svar igen.
ok med det vill du säga?

ClasseClas
returen returen skrev:
inget som riktiga tekniker tittar i....
Nä men gammgubbar kollar där, prospects frågar AI. Dom därimellan kollar tuben.

Riktiga tekniker kör slagskruvdragare med förbundna ögon o skiter i dragavlastningen 🤪🤪

• Haha
Dilato
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Nä men gammgubbar kollar där, prospects frågar AI. Dom därimellan kollar tuben.

Riktiga tekniker kör slagskruvdragare med förbundna ögon o skiter i dragavlastningen 🤪🤪
lite så

returen returen skrev:
ok med det vill du säga?
Det jag skrev, men nedkortat; Lita inte på en AI bara för att den utrycker sig självsäkert, de ger väldigt ofta fel svar eller att svaret är till stora delar rätt men nog så viktiga detaljer blir fel.
Är man då inte insatt och redan kan svaret på frågan är det ju nästan omöjligt att veta vad som blir fel.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Du ska koppla efter typskylten/manualen. Inte efter eget huvud eller Chatgpt.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.