3 186 läst ·
41 svar
3k läst
41 svar
Varför står jordtecknet på lampan?
Du kanske skulle överväga armaturer som inte behöver jordas i situationer när du saknar jordade uttag? Bara en tanke.Whitewater skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Du borde skicka tillbaka denna lampa och kräva att få en med monterad stickpropp av rätt typ.Whitewater skrev:
Detta är ett ofog som bara vi konsumenter kan få stopp på genom att klaga.
Var är rätt stickpropp?Bo.Siltberg skrev:
DCL funkar ju inte hos TS, och vice versa.
DCL ställer till det just i sådana här situationer, därför leverar man utan anslutning och lämnar det på kunden att lösa ( Ikea har ju aldrig stickpropp utan bara snabbkoppling).
För att inte tala om alla sockerbitar som hänger i taket med lösa FK i nåt rör...
Sockerbiten på bilden misstänker jag är TS egen lösning
Leverantören här har ju tillval på produktsidan som TS valde att inte köpa.
Men visst är det uselt att leverera sådär 😢
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Uppenbarligen är den inte köpt med stickpropp (stickpropp ingår inte) så att skicka tillbaks den generar bara extra kostnader och löser ingenting.Bo.Siltberg skrev:
Vi får nog acceptera att just taklampor dras med problemet att det finns inga standardiserade kontakter i taket i en överväldigande majoritet av bostäder i både Sverige och resten av Europa (ännu), och då blir det tyvärr så här.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Varför i hela världen skulle vi acceptera något sådant?? I Sverige har vi lamputtag.D Dilato skrev:Uppenbarligen är den inte köpt med stickpropp (stickpropp ingår inte) så att skicka tillbaks den generar bara extra kostnader och löser ingenting.
Vi får nog acceptera att just taklampor dras med problemet att det finns inga standardiserade kontakter i taket i en överväldigande majoritet av bostäder i både Sverige och resten av Europa (ännu), och då blir det tyvärr så här.
I två av mina hus satt det bara en dosa med krok och två lösa fk bredvid i merparten av tak-lamps-platserna.Bo.Siltberg skrev:
Bild från ett av rummen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser det nog ut i många bostäder, ju äldre ju oftare.
Till och med i köket med framdragen kopplad jord satt det bara lösa ledare bredvid kroken.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
I alla mina hus fanns det lamputtag...D Dilato skrev:
Jag tror inte vi ska låta riktigt gamla hus sätta nivån här.
Vad menar du med det? Att det borde sitta DCL-uttag i alla tak efter 16 år? I så fall tror jag dina känslor är väldigt långt från verkligheten. Eller vilken anpassning är det du tycker borde ha gjorts sedan 2009?A avh67f skrev: