1 353 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Varför skriver vissa EL?
Bara något jag har funderat över nu i ett par år. Här på forumet ser jag att ganska många skriver EL med versaler, synbarligen utan anledning.
Vad är logiken bakom det, varför skall just det ordet skrivas med stora bokstäver? Är det för att på något sätt understryka vilken allvarlig sak det rör sig om? Det ser väldigt konstigt ut för mig, som om man alltid skulle skrika ut just det ordet.
Vad är logiken bakom det, varför skall just det ordet skrivas med stora bokstäver? Är det för att på något sätt understryka vilken allvarlig sak det rör sig om? Det ser väldigt konstigt ut för mig, som om man alltid skulle skrika ut just det ordet.
Hm, udrar om de skriver LOK då också för lokomotiv
Men andra förkortningar gör man väl inte så med? Att man skriver PLYFA eller TRAFO? Däremot när man tar begynnelsebokstäver så klart, OSB, BVP, VVB etc.
Klicka här för att svara