Den sitter i ansiktshöjd om man sitter på toaletten. Jag ser många fördelar med det. 
Ja just det 
Kanske en kortväxt som installerade det?
Jag har sett denna höjden på ventilation på flera badrum så det måste ju finnas en tanke bakom det. Det verkar inte finnas murstock bakom, badrummet är stambytt 2008.
Kanske en kortväxt som installerade det?
Jag har sett denna höjden på ventilation på flera badrum så det måste ju finnas en tanke bakom det. Det verkar inte finnas murstock bakom, badrummet är stambytt 2008.
Sett likadan lösning. Då är det en inkommande ventil direkt ledd från en yttervägg som sitter mitt på väggen och i tak är det utgående självdrag. Misstänker att man inte vill få för kallt på golvet och ändå få visst drag i badrummet...
Hade samma lösning i en tidigare lägenhet. Det är tilluft mitt på väggen och ventilen upptill är frånluft
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Viktor har rätt, det kallas för Stockholmsventilation, var vanligt i lägenheter från 30 talet. Jag hade det i min första lägenhet. Med vippventil i original mitt på väggen. Öppnade man den så blåste det orkan i badrummet, man kunde torka tvätt över badkaret snabbare än i torktumlaren i tvättstugan (nästan).
Klicka här för att svara

