Hej,
En dum fråga; vad menas med sandavjämnat?
I vårt sutteränghus byggt -70 står i besiktnings protokollet att det är sandavjämnat.
Jag har nu plockat bort golvet i ett rum där det står att det är sandavjämnat och det var höga fuktvärden enligt protokollet.
Det finns indikationer på att det varit fukt i en golvregel men den och isoleringen är torr nu.
Men det ligger ingen sand på det gjutna golvet annat än under vattenledningar där det är uppbyggt under själva ledningen.
Utmed väggarna verkar det också ligga sand.
Är det detta man menar med sandavjämnat? Varför lägger man det och var ersätter man sanden med nu när vi ska lägga i ett ventilerat golv?