15 067 läst ·
91 svar
15k läst
91 svar
Varför så dyra maskiner i Sverige?
Nej precis, där av så kan du pruta, få rabatt eller hitta billigare på nätet.
Jag vill gärna handla lokalt och förstår att priserna inom landet blir högre, men tar gärna detta inom rimliga gränser.
Det som däremot förvånar mig om nu handlaren upplever att marknaden minskar p.g.a. det handlas utomlands är mångas ointresse att sälja. Vill man inte diskutera mitt maskinköp eller att försöka tillmötesgå mina önskemål utan tycker att det är jobbigt att engagera sig, då vill man i min bok inte heller sälja.
Det som däremot förvånar mig om nu handlaren upplever att marknaden minskar p.g.a. det handlas utomlands är mångas ointresse att sälja. Vill man inte diskutera mitt maskinköp eller att försöka tillmötesgå mina önskemål utan tycker att det är jobbigt att engagera sig, då vill man i min bok inte heller sälja.
Det är inte bara verktyg som är billigare utomlands. Nu gör jag alltid en koll utomlands innan jag beställer något.
Några av de senaste exemplen:
Badrumslampor, 4 st Eglo Samira. 2000:- ink frakt från Tyskland, ca 3200:- i sverige.
Laddningsbara batterier, DX.com, 34:- med fri frakt, kostade ca 200:- till 300:- i sverige.
USB-minne Sandisk, DX.com, ca 120:- fri frakt, kostar ca 200:- på netonnet.
Jeans, Levis's, ca 1000:- för två par från USA (hade otur och åkte på tull) med frakt. Hade kostat 1500 - 2000 i sverige.
Några av de senaste exemplen:
Badrumslampor, 4 st Eglo Samira. 2000:- ink frakt från Tyskland, ca 3200:- i sverige.
Laddningsbara batterier, DX.com, 34:- med fri frakt, kostade ca 200:- till 300:- i sverige.
USB-minne Sandisk, DX.com, ca 120:- fri frakt, kostar ca 200:- på netonnet.
Jeans, Levis's, ca 1000:- för två par från USA (hade otur och åkte på tull) med frakt. Hade kostat 1500 - 2000 i sverige.
Det är nästan att det går..
När jag behövde en ny vindruta i USA, beställde vi via internet. Sedan kom det en kille och monterade den nya rutan i bilen medan den stod på vår garageuppfart.
Billigt var det oxo.
När jag behövde en ny vindruta i USA, beställde vi via internet. Sedan kom det en kille och monterade den nya rutan i bilen medan den stod på vår garageuppfart.
Billigt var det oxo.
Okay, du har rätt, men 176 kr dyrare is sverige som det faktiskt blir är ändå inte "bra mycket billigare".tank77 skrev:
Hursomhelst förstår ju din poäng - att det faktist finns fall där svenska priser är lägre. Dock är det nog sällsynt.
Blir närmare 100 kr efter att Paypal har tagit sin "lilla" provison eller dåliga växelkurs..........MaxPax skrev: