Två "krypkällare" den ena med 100 år gammalt golv i betong ( använd till matlagning, bakning, matlager, etc.. ) den andra inte sedd på 45 år men hade plast på jord och var torr och fin ( trots nästan ingen ventilation ). Någon tyckte det var bortkastat att gjuta golv i den andra - men då är det kanske bättre att ta bort betongen i den ena så att den kan få plast också ( * ) ... ( <--- borde jag varna för eventuell fälla där? ( * ) ). Vad tänker kommentarfältet? ( "Man måste ju jämföra!" / Mitt liv som hund. )

• Utrymme i krypgrund med gammalt betonggolv, träbjälkar och kabel, en stolpe, kamera på stativ och skor synliga på bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Biggle
  • Laddar…
B Ben47 skrev:
Två "krypkällare" den ena med 100 år gammalt golv i betong ( använd till matlagning, bakning, matlager, etc.. ) den andra inte sedd på 45 år men hade plast på jord och var torr och fin ( trots nästan ingen ventilation ). Någon tyckte det var bortkastat att gjuta golv i den andra - men då är det kanske bättre att ta bort betongen i den ena så att den kan få plast också ( * ) ... ( <--- borde jag varna för eventuell fälla där? ( * ) ). Vad tänker kommentarfältet? ( "Man måste ju jämföra!" / Mitt liv som hund. )
Skall du inte använda rummen till något är det väl tämligen meningslöst att hälla in en massa betong som du sen aldrig kan få bort igen. Plast är väl inte helt optimalt då fukt som kommer nerifrån kan fastna där.

Utan att veta vad du vill ha rummet till så hade föreslagit att du lägger en markduk samt singel/grus ovanpå och lämnat den befintliga betongen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.