Jag bor i en brf. Av någon anledning råder ett ganska kraftigt övertryck i rörslitsen (schaktet där tappvattenrör och avloppsrör stiger). Det pyser dammig luft in i badrummet och även i klädkammaren (innan jag tätade sprickorna där).
Såhär ska det väl inte vara ?
Jag tycker att tilluft ska komma via tillufsdonen endast, tanken är ju att tilluften ska vara filtrerad. OVK sker enligt reglerna, men jag tänker att tilluften blir skev?
Såhär ska det väl inte vara ?
Jag tycker att tilluft ska komma via tillufsdonen endast, tanken är ju att tilluften ska vara filtrerad. OVK sker enligt reglerna, men jag tänker att tilluften blir skev?
Bästa svaret
Du verkar själv ha listat ut att det är lägre tryck där än i andra änden av röret.
Normalt så är det ju undertryck innomhus, så är andra änden i något förråd eller annat så är det ju inte så konstigt.
Normalt så är det ju undertryck innomhus, så är andra änden i något förråd eller annat så är det ju inte så konstigt.
Tack för svaret, ja undertrycket är ok i lägenheten, men det ska väl helt enkelt tätas mot schaktet. Vill ju ha filtrerad inluft😊D Du och 19till skrev:
Klicka här för att svara