För ett projekt med bruk inser jag att en tvångsblandare blir fördelaktig. Snabb och jämn blandning och en ny laddning kan göras direkt. ”Det finns ju säkert billiga blandare på Blocket et. al., tänkte jag”. Så fan heller, 15-20 tusen för en välanvänd av god kvalitet på 150 l.

Varför? Fallblandare får man ju får ett par hundringar. 🤨😫

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Instämmer. En bra tvångsblandare skulle man haft. Har ett projekt framför mig som involverar 85-90 säckar EPS-cement. Har kikat runt men det kostar som sagt...slutar nog med att jag vispar allt och delar upp det på ett par dagar

• Gilla
EKAB
  • Laddar…
Finns att hyra.

• Gilla
Langos
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Finns att hyra.
Hyrs i princip aldrig ut till privatpersoner. 🤔

Kollat exempelvis Hygglo?

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Hyrs i princip aldrig ut till privatpersoner. 🤔
Ok konstigt, vilka har du kollat med då?

Renta hyr ur till privatpersoner för där har jag själv hämtat en idag till imorgon när det ska gjutas trappa.

• Gilla
Langos och 1 till
  • Laddar…
(Ursäkta en okunnig men vad är skillnaden mot en "vanlig"?)

• Gilla
Svampe och 1 till
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Ok konstigt, vilka har du kollat med då?
Cramo, Wangeskog, Perssons, ”the usual suspects”. Borst-Anders missade jag, tack för tips!
Vet inte varför just tvångsblandare inte hyrs ut till kreti och pleti, men de kanske har dålig erfarenhet av okunnigt folk.

Redigerat:
Fotografen Fotografen skrev:
(Ursäkta en okunnig men vad är skillnaden mot en "vanlig"?)
Det är en blandare som med knivars och skovlars hjälp ”tvingar” ihop materialet istället för att som i en (vanlig) fallblandare (frifallsblandare) låta materialet blanda sig självt.

Redigerat:
  • Gilla
ConnyK och 2 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Cramo, Wangeskog, Perssons, ”the usual suspects”. Borst-Anders missade jag, tack för tips!
Vet inte varför just tvångsblandare inte hyrs ut till kreti och pleti, men de kanske har dålig erfarenhet av okunnigt folk.
Skulle gissa på att lekmän är dåliga på rengöring.

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.