I
Hmm, uppmärksammade nu att det faktistk läcker från stoppen med på den vänstrakopplingen så då är det troligen inte blandarens konna som är kass.

Jag antar att jag skulle kunna sätta lin och tätningsmassa här men egentligen borde det inte behövas med tanke på att stoppen har en gummiplattan i botten.

Bröjar fundera på om man ska ringa efter en VVS:are som kommer hit och fixar, går säkert snabbt för dem så en 1000-1500 kr eller så kanske.

Blir nog dyrare än så...

Men din tanke innan där var inte fel, hur långt har du till Biltema eller Jula? Köp mer än du behöver och lämna tillbaka vid nästa besök, inte svårare än så, har själv agerat så tidigare när jag behövde lite avloppsdetaljer. Varför inte in med ballofixerna direkt i vinklarna? Då får du nya fräsha gängor uppåt, dom gamla ser ju inte roliga ut längre. Behöver du då lin för ballofix/vinkeln? Duger det inte med nån packning??

• Gilla
Ironside
  • Laddar…
I
Tappade upp backupvatten, stängde av vattnet, plockade av kopplingen, körde till Rinkaby Rör som kunde sälja mig två liknande kopplingar, tog även två stoppar i fall att, ca 130 kr. De förklarade då också att jag skulle använda bågfil på gängorna för att få linan att stanna kvar, dessutom skulle jag använda tätningsmassan även på konen.

Om något läcker, spänn inte när det finns vattentryck utan koppla ur vattnet igen och lätta på trycket, skruva av, modifiera linet, skruva på plats igen, sen på med vattnet.

Åkte hem och monterade på, fick känslan att man kunde skruva och skruva på kopplingen utan riktigt stopp, precis som om gängerna var kassa, så jag slutade bara på ett godtyckligt ställe. Monterade ihop allt, drog inte fullt så hårt. På med vattnet, och allt verkar hålla fungera och hålla tätt än så länge. :)

• Gilla
krambriw och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.