939 552 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Jo, RoTo ifrågasatte det, men det/dom inlägg(et/en) har raderats, se bifogad bild som är skärmdump från inlägg 8,M Marianne Gunnegard skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klickar man på ”↑” så hamnar man på följande sida,
Jag skulle ha citerat RoTo’s inlägg så som tommib gjorde, då hade det varit tydligt vad jag svarade på.
Tyvärr så är det en å annan person som raderar sina inlägg när personen blir ifrågasatt innan redigerings-/raderingstiden har löpt ut, å detta gör att trådar blir svårlästa/svårförståeliga så som mitt inlägg blev.
Det är att inte bidra till minskad belastning på vården, men ändå vilja ha vård när man behöver den pga valet man själv gjort.M mickef skrev:
Jag vet inte om du trollar eller inte begriper.
Det har aldrig funnits något gratiserbjudande, vi alla är med och finansierar vaccinationerna…
Kan du nämna ett enda vaccin som visat biverkningar först efter 10 år?H Harpgear skrev:
I sådana fall borde du vara lika orolig för långtidseffekter från en covidinfektion. De är farliga på kort sikt, kanske kan det dyka upp långsiktiga besvär? Vet du något om det?
Vaccinerna är ju inte kvar i kroppen speciellt länge som du säkert vet. Att du tror att negativa effekter av vaccinerna kan visa sig efter så lång tid visar att du inte har koll helt enkelt.
Redigerat:
Jag begriper att ni tror att de som avvaktar en Covid-19 vaccinering gör det för att jävlas med vårdapparaten.Nissens skrev:
Nej, jag tror att det är ren dumhet och egoism.M mickef skrev:
Annars hade de som inte vaccinerat sig inte beklagat sig över vaccinpass etc.
Jag respekterar att vissa inte vill vaccinera sig, men att de då inte tar konsekvenserna av det beslutet är ren dumhet och egoism.
Med min ödmjuka hållning så litar jag ej på dig, mina farhågor är att genterapi sitter till döden, men coviden är ju över nu, så att fortsätta propagera för vaccin nu måste ses som en väldig uppförsbacke, enda sätt att få i någon ovaccad person måste vara med tvång. Lycka till.Nissens skrev:
De mest högljudda protestanterna var väl vaccinpassade som inte accepterade att de också hade begränsningar?Nissens skrev:
Den sista meningen håller nog majoriteten av ovaccinerade med om.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Varför är man egoistisk?Nissens skrev:
För att man kanske om man har riktig otur tvingas uppsöka läkarvård? Även med delta så var det inte så många som vart så sjuka.
Om jag kör bil så är jag egoistisk. Eftersom jag kan råka ut för en olycka som kräver läkarvård
Dumhet? De kanske inte alls tycker det är dumhet? Men vad vet jag om deras anledning.
Jag vet att jag är vaccinerad, och anledningen är egoistisk.
Jag ät glad att jag inte vaccinerade mig
https://www.berliner-zeitung.de/new...jS-Ju09a26Nf21LJQy4TGKxT4BIGmv5jTkvaLwKoM1cjM
https://www.berliner-zeitung.de/new...jS-Ju09a26Nf21LJQy4TGKxT4BIGmv5jTkvaLwKoM1cjM
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Nu gäller det ju inte någon genterapi här utan vaccinering mot covid så håll dig gärna till det.H Harpgear skrev:
Om du tror att vaccinering med mRNA-vaccin är genterapi så visar det ju just att du inte någon koll, precis som Nissens skrev.
För närvarande är det mer än 1500 patienter med covid på sjukhusen så covid är verkligen inte över. Det kommer dessutom att komma nya covidvarianter som gör folk sjuka igen. Hur var det med att hålla koll och vara ödmjuk?
Jag lider med er, men livet är för kort för att lägga mer tid här, finns en anledning att jag avbockar denna tråd några månader åt gången.BirgitS skrev:
Nu gäller det ju inte någon genterapi här utan vaccinering mot covid så håll dig gärna till det.
Om du tror att vaccinering med mRNA-vaccin är genterapi så visar det ju just att du inte någon koll, precis som Nissens skrev.
För närvarande är det mer än 1500 patienter med covid på sjukhusen så covid är verkligen inte över. Det kommer dessutom att komma nya covidvarianter som gör folk sjuka igen. Hur var det med att hålla koll och vara ödmjuk?
Klart jag vet att sjukdomen fortfarande finns, hade den själv för två veckor sedan, men pandemin är över.
Ödmjukheten själv vet inte allt om detta vaccin, det är sant, men min misstro till systemet är grundmurat sedan länge. Vad jag vet dock, det är att varken du Birgit eller Nissens sitter på svaren.