939 552 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Nu vill jag inte vara sådan och anse att Nissens är ett troll, men undrar nog i alla fall om du är politiker? Du svarar på något helt annat än frågan.Nissens skrev:
Jag hade aldrig vaccinerat mig om vaccinet inte vore beprövat. Jag tror att många resonerar så. Så det är svaret på din fråga.
Vaccinet var beprövat från början, och numera är det extremt beprövat. Det finns alltid en risk med vaccinering och medicinering generellt. Men riskerna med en infektion i detta fallet är ofantligt mycket större än att vaccinera sig.
Nej, men du kanske inte förstod dig på svaret.H Harpgear skrev:
Eftersom vaccinerna var beprövade så kunde det inte hända. Hade risken för det förelegat, så hade inte vaccinationsprogrammet funnits.
Nej, sanningen är inte att vaccinet var ”relativt oprövat” det var så beprövat som vacciner måste vara för att bli godkända.Bananskalare skrev:
Men sanningen är att det var relativt oprövat.
Även om grunden fanns så har man ändrat olika ämnen.
Alvedon var också relativt oprövat när det kom ut på marknaden. Men nu är det väl beprövat.
Men finns det något annat läkemedel som i fas 4 snabbt kom. Upp i miljoner?
Sen kan du vara lugn. Även om det var relativt oprövat så tycker jag att det är väldigt få som har tvekat att ta det. Så lugna ner dig. Q
Kom å tänka Astras vaccin det var helt nytt...
Och det är ännu en osanning du kommer med när du påstår att Astras vaccin var ”helt nytt”…
Jag vet inte var du får allt ifrån, men du verkar inte ha någon källkritik alls…
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Vad är det med folk här?Nissens skrev:
Jag nämner att vaccinet var relativt oprövat men inte är det nu... Så blir folk halvt galna.
Lugna ner er lite. Det är väl beprövat nu.
Och det har säkert hjälpt några i beslutet om man ska vaccinera sig.
Jag är precis hur lugn som helst. Jag bara säger att du har fel. Vaccinet var väl beprövat när man sjösatte vaccinationsprogrammen.Bananskalare skrev:
Frågan är väl vad det är med dig som säger något annat…
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Tja... Då minns jag det massmedia skrev fel gällande Astras vaccin.Nissens skrev:
En medicin som kommer ut på marknaden är av naturliga skäl relativt oprövat. Det gäller alla läkemedel. Är det 50000 som provat?
Det är väl inte direkt beprövat. Men läkemedlet är godkänt. Och redo att användas. Fas 4 hoppar igång när läkemedlet är godkänt.
Jag misstänker att de flesta ser vaccinet som relativt oprövat när det släpptes.
Jag pratar inte negativt om vaccinet. De som tvekade i början. De flesta har vaccinerat sig nu. När vaccinet verkligen är väl beprövat.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allt är relativt. 50000 är inte direkt jätte många. Jag förstår inte ens diskussionen. Alla mediciner är nya i början.Nissens skrev:
Jag har inte pratat illa om vaccinet.
Så lugna ner dig nu...
Och att äta kakan betyder i det här fallet att inte ta det gratiserbjudande som skyddar mot svår sjukdom och död?Nissens skrev:
Medlem
· Värmland
· 1 inlägg
Förmodligen hade dödstalen stigit, men ingen har väl ifrågasatt nyttan av restriktioner och rekommendationer att tvätta/sprita händer samt vikten av social distansering! Förstår inte riktigt din poäng?Demmpa skrev:
@RoTe hur tror du smittan och dödsfallen hade sett ut om vi hade levt på exakt samma sätt 2020 som 2018?
Där personer går snuviga/sjuka till arbeten, där många hostar rakt up, där snoriga barn/ungdomar är på dagis/skola/fritids, där flera tusen människor samlas packade som sardiner (konserter mm), där människor sällan hade tvättat händerna med två & vatten eller använt handsprit, etc?
Hade dödsfallen legat kvar på samma nivå eller hade det stigit?
Hade antalet sjuka personer på sjukhus legat kvar på samma nivå eller hade det stigit?
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 672 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 672 inlägg
Därför har man själv valt å inte säga nått.Bananskalare skrev:
personligen så kommer ja nog aldrig ta sprutorna heller oavsett va alla här säger
Kanske senare men inte nu
Å sitter just nu me C19 så man e väl immun om nån vecka