813 läst ·
20 svar
813 läst
20 svar
Varför har jag minus 32C i tilluft på FTX om det är minus 3 ute…
Det får nog bli att jag bokar en service. Kan nog vara dags i vilket fall.useless skrev:
Nej imo vad du skulle ha gjort är att ha valt en roterande växlare dessa är betydligt bättre då ingen för och eftervärmning behövs alls.S sepani skrev:
i veckan har vi haft -30 ute men inget behov av eftervärmare alls.
men om du tycker att det saknas på din anläggning så är det inte.ommöjligt att sätta dit en nu i efterhand.
Ja min offert var på en SystemAir…sen valde leverantören en annan då det var brist och jag var vid tiden inte så insatt. Så man kan säga att jag blev lurad. Aggregatet ska enligt tillverkaren stå frostfritt men min installatör hävdar inga problem ha på kallvind. Likaså att 25 mm cellgummi ska räcka på kanaler på kallvind men vet att åsikterna går isär….vi har väldigt kall tilluft på vintern.,..längsta kanal är 30 m ca…funderar på reklamation igen…😃😳😳T TheGame skrev:Nej imo vad du skulle ha gjort är att ha valt en roterande växlare dessa är betydligt bättre då ingen för och eftervärmning behövs alls.
i veckan har vi haft -30 ute men inget behov av eftervärmare alls.
men om du tycker att det saknas på din anläggning så är det inte.ommöjligt att sätta dit en nu i efterhand.
Det vore intressant att höra om andra som har samma modell på aggregat upplever samma ….enligt installatören finns 500 installationer och det är endast vi som haft några klagomål…obs att vår modell är entalpi d v s utan dränering
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden