BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 120 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 120 inlägg
Gäller det i en dator eller i en mobil/surfplatta (Android eller iOS)?
Vilken webbläsare är det eller är det byggahus-appen du använder?
På vilken sida är du när du öppnar tråden?
På vad klickar du för att öppna tråden?
Vilken webbläsare är det eller är det byggahus-appen du använder?
På vilken sida är du när du öppnar tråden?
På vad klickar du för att öppna tråden?
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Du kan ändra var du kommer när du klickar på länkar i trådlistor som t.ex. senaste, bevakningar osv i dina inställningar.
Standard är ”första olästa inlägget”. Ändra till ”första inlägget” om du föredrar det.
Inställningar > Preferenser
Standard är ”första olästa inlägget”. Ändra till ”första inlägget” om du föredrar det.
Inställningar > Preferenser
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
C creepah skrev:
Nu verkar ju allt ha löst sig men jag fattar inte skillnaden på ”första olästa inlägget” och ”första inlägget” då TS skriver "en tråd jag aldrig läst förut".Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Hmm.. Nu när jag tänker efter och testar lite snabbt så kommer man till ”första olästa inlägget skapat senaste 30 dagarna”.
Så om man klickar på en forumtråd som man aldrig tidigare besökt och om forumtråden skapades för mer än en månad sedan (vilket händer ganska ofta både för nya och gamla medlemmar) så kommer man fel, typ i slutet men inte i början.
Man kommer alltså till ett inlägg som skapades den 7 november i år istället för till första inlägget, vilket skulle kunna vara skapat 1 april 2020.
Får försöka undersöka om det går att fixa på något sätt.
Så om man klickar på en forumtråd som man aldrig tidigare besökt och om forumtråden skapades för mer än en månad sedan (vilket händer ganska ofta både för nya och gamla medlemmar) så kommer man fel, typ i slutet men inte i början.
Man kommer alltså till ett inlägg som skapades den 7 november i år istället för till första inlägget, vilket skulle kunna vara skapat 1 april 2020.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Aha, jag har noterat samma sak som @creepah men bara vid enstaka tillfällen och inte kunnat reproducera det. Med vetskapen om hur jobbig en sådan felsökning kan bli har jag besparat er den rapportenPer Eskilsson skrev:
Hmm.. Nu när jag tänker efter och testar lite snabbt så kommer man till ”första olästa inlägget skapat senaste 30 dagarna”.
Klicka här för att svara