8 865 läst ·
37 svar
9k läst
37 svar
Varför gör jag alltid saker bättre själv
Nackdelen då är att det kan se ut såhär.L Liljeros skrev:
Hela skåpet fullt med rör så du knappt får sophinken plats där och ingen chans om flera kärl till återvinning eller att förvara något annat 🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu hittade jag ingen bra bild och köket är omgjort. Men det var många om och men från rörmokare "vi kan inget göra" "vad är felet" osv osv dom ville ha samma skit till nya köket.
Men skåpet under diskbänken är väl bara menat till rör 🤔
Men fort gick det...? 😉
Man skaffar sig en 70 cm djup diskbänk så får man plats med alla rör bakom de 60 cm djupa skåpen.kisumisu skrev:
Nackdelen då är att det kan se ut såhär.
Hela skåpet fullt med rör så du knappt får sophinken plats där och ingen chans om flera kärl till återvinning eller att förvara något annat 🤔[bild]
Nu hittade jag ingen bra bild och köket är omgjort. Men det var många om och men från rörmokare "vi kan inget göra" "vad är felet" osv osv dom ville ha samma skit till nya köket.
Det här klåparen till hantverkare varit framme, dom flesta diskbänksskåp har en andel av volymen som är dedikerad för rördragningar. Håller man sig där får man plats med skåpinredningen.kisumisu skrev:
Nackdelen då är att det kan se ut såhär.
Hela skåpet fullt med rör så du knappt får sophinken plats där och ingen chans om flera kärl till återvinning eller att förvara något annat 🤔[bild]
Alternativ gör man som @Eld föreslog och kör 70 djupa skåp.
Husägare
· Lindome
· 35 inlägg
De bra hantverkarna har mycket att göra, ska vi "klämma in en kund" vill vi ha bättre betalt. Är kunden varse om att hantverkare har mycket att göra och kan tänka sig vänta har vi ett annat scenario för då har vi redan eliminerat snabbt. Handlar inte om yrkesstolthet. Ser det snarare som en redflag om man hela tiden kan "utföra jobbet redan imorgon" (bortse från riktiga panikjobb som vattenläckor och dylikt)Farstatjej90 skrev:
Erbjuder man sig att göra ett jobb så billigt att man vet att det inte blir bra så har man ingen yrkesstolthet...A Andreas Addinho Andersson skrev:De bra hantverkarna har mycket att göra, ska vi "klämma in en kund" vill vi ha bättre betalt. Är kunden varse om att hantverkare har mycket att göra och kan tänka sig vänta har vi ett annat scenario för då har vi redan eliminerat snabbt. Handlar inte om yrkesstolthet. Ser det snarare som en redflag om man hela tiden kan "utföra jobbet redan imorgon" (bortse från riktiga panikjobb som vattenläckor och dylikt)
Husägare
· Lindome
· 35 inlägg
@Eld
@Liljeros
Absolut om man inte har halva husets kopplingar där.
Visst förstår jag att man vill spara rör men husets ursprungliga system är så att allt samlas i pannrummet.
Är väl en hemmapulare som varit i farten.
Men det blev en egen lösning med köket, rören är ju kvar inte så mycket man kunde göra åt.
Men jag hade en gammal rörmokare på besök som fixade det lite bättre. Gick o böja kopparrören mot väggen, pexslangen kunde man ej göra så mycket annat än att sätta böjen lite bättre.
För att få en Ikea diskbänk passa gamla stommen så byggde vi ut den gamla stommen. Så nu ser det bättre ut och mer plats. Mycket smart ide (som inte är min ide) jag var riktigt nära att hoppa av hela köksbeställningen pga alla dessa jävla rör och o-standardarer som fanns på gamla köket. Men en smart kille på Ikea sade att jag kunde bygga ut min gamla köks-stomme så den passade Ikeas bredd och på köpet fick jag även rören bättre 👌
Sen var Ikeas avlopp betydligt smartare byggt än det som var på de gamla. Så den gamla härvan åkte ut. Annars var ju Ikeas kök konstigt med en massa döljbitar och mindre skåp vi hade fått.
Ett kök vill man ju göra större och smartare än att minska.
Dock är den nog inte "säkert vatten godkänt" eller något sånt, men det är vad det är. Har satt en vattenlarm i hålet.
@Liljeros
Absolut om man inte har halva husets kopplingar där.
Visst förstår jag att man vill spara rör men husets ursprungliga system är så att allt samlas i pannrummet.
Är väl en hemmapulare som varit i farten.
Men det blev en egen lösning med köket, rören är ju kvar inte så mycket man kunde göra åt.
Men jag hade en gammal rörmokare på besök som fixade det lite bättre. Gick o böja kopparrören mot väggen, pexslangen kunde man ej göra så mycket annat än att sätta böjen lite bättre.
För att få en Ikea diskbänk passa gamla stommen så byggde vi ut den gamla stommen. Så nu ser det bättre ut och mer plats. Mycket smart ide (som inte är min ide) jag var riktigt nära att hoppa av hela köksbeställningen pga alla dessa jävla rör och o-standardarer som fanns på gamla köket. Men en smart kille på Ikea sade att jag kunde bygga ut min gamla köks-stomme så den passade Ikeas bredd och på köpet fick jag även rören bättre 👌
Sen var Ikeas avlopp betydligt smartare byggt än det som var på de gamla. Så den gamla härvan åkte ut. Annars var ju Ikeas kök konstigt med en massa döljbitar och mindre skåp vi hade fått.
Ett kök vill man ju göra större och smartare än att minska.
Dock är den nog inte "säkert vatten godkänt" eller något sånt, men det är vad det är. Har satt en vattenlarm i hålet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden