Jag har vedpanna ,laddomat 21 och 2 ackutankar som värmen inte går upp i nedre delen av tankarna och det går inte att lägga i fullt i pannan. Det här uppstod plötsligt. Tacksam för tips !

C Clas 1 skrev:
Jag har vedpanna ,laddomat 21 och 2 ackutankar som värmen inte går upp i nedre delen av tankarna och det går inte att lägga i fullt i pannan. Det här uppstod plötsligt. Tacksam för tips !
För dåligt flöde från tankarna, foto på dom tre termometrarna är bra. Pannan hinner värma upp mot kokpunkten. Vilken hastiget är det på laddpumpen, går det att höja ett snäpp. Nästa är att termostaten i laddomaten kärvar och stänger inte mot hetvattnet som den ska. Laddomatens temp heta sidan ca 70 - 75 C
in till panna ca 60 C och från tank, vad tempen är i tanken. Allt eftersom tempen ökar i tanken så ökar även laddningstempen och då får det inte vara för hård eldning. Ca 220 - 240 C på rökgaserna direkt efter pannan.

tack ,jag tog loss dom 2 stora pluggarna på laddomaten i dag och rengjorde men samma fenomen. jag börjar fundera på cirkulationspumpen i laddomaten,men ska kolla om det kommer ström till den

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.