Säkringarna är C20,C10,C10.

D Dilato skrev:
Säkringarna är C20,C10,C10.
Märkligt. Ovanligt att 2,5 kabel är säkrad till 20A. Antar att man lagt på ugn och spis på denna…

Prova att bryta dem lite till och från och se om du kan återupprepa det. Sen skulle jag investerat i en JFB

Det ser väldigt mycket som 1-fas men elmätaren är ju 3-fas.

Iaf automatsäkringar fungerar inte för evigt. Om de beter sig som du beskrivet så är det nog dags att byta ut dom. Samtidigt kan man passa på med lite annat underhåll också.

Visst kan en säkring bli utsliten. Men inte tre säkringar av tre, samtidigt. Det är en statistisk omöjlighet.

Jag är också inne på att det måste handla om tillfälligt hjärnsläpp. Så att strömmen bröts i fel central.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
C
H hempularen skrev:
Visst kan en säkring bli utsliten. Men inte tre säkringar av tre, samtidigt.
Dessutom osannolikt att den då skulle fastna i tillslaget läge. Det är trots allt en säkerhetskritisk komponent som måste vara konstruerad att "gå sönder" på ett säkert sätt.

M merbanan skrev:
Det ser väldigt mycket som 1-fas men elmätaren är ju 3-fas.

Iaf automatsäkringar fungerar inte för evigt. Om de beter sig som du beskrivet så är det nog dags att byta ut dom. Samtidigt kan man passa på med lite annat underhåll också.
Mätaren är 3-fas men det är inget konstigt med det. Här jag bor använder man samma typ av mätare till 1- och 3-fas anläggningar.
Jag är säker på att utifrån bilden så är det två stycken 1-fas abonnemang.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.