FredrikR FredrikR skrev:
Vissa slingor har en skarv mellan nätdel och slingan.
Du får kika, ta gärna ett foto och ladda om du har möjlighet.
Ja det gick att sära den, så kan jag köpa ny den här delen?

• Elektrisk komponent med haneplugg och anslutningsmöjlighet, placerad på ett räcke med gräsmatta i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Månstråle skrev:
Ja det gick att sära den, så kan jag köpa ny den här delen?
Kan gå, inte alla tillverkare som säljer löst.
Ofta är dom delbara för att man ska kunna bygga ut belysningen med flera slingor.

JJysk förstås, billigt, visste inte det blir problem med billigt ....blä.

• Närbild på en Jysk produktetikett med kontaktuppgifter. Produkten är svart och avlång, med bakgrund av en grönskande trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Så om jag köper en lös adapter av dyrare märke kanske kan använda,själva slingan? För det kan vara i adaptern felet sitter?

FredrikR FredrikR skrev:
Kan gå, inte alla tillverkare som säljer löst.
Ofta är dom delbara för att man ska kunna bygga ut belysningen med flera slingor.
Jag försöker köpa en sådan, eller tar från nya slingan jag köpte igår😆 tack för alla råden. Vet du varför en timer slutar fungera? Det är mitt andra problem, slingan på trädet lyser "evigt" fast den har timer på 6 timmar. Nå jag kan ju dra ut den på kvällen så inget jätteprojekt.

M Månstråle skrev:
Jag försöker köpa en sådan, eller tar från nya slingan jag köpte igår😆 tack för alla råden. Vet du varför en timer slutar fungera? Det är mitt andra problem, slingan på trädet lyser "evigt" fast den har timer på 6 timmar. Nå jag kan ju dra ut den på kvällen så inget jätteprojekt.
Har du testat timern ihop med något annat?

Ofta finns det en skjutknapp som växlar mellan tidsstyrning och permanent på.

FredrikR FredrikR skrev:
Har du testat timern ihop med något annat?

Ofta finns det en skjutknapp som växlar mellan tidsstyrning och permanent på.
Då ska jag göra det, tack!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bara för att dubbelkolla, timern är den inbyggd i slingan eller sitter den separat?

Timern på trädslingan (balkongens har ingen om det inte menas en liten grå knapp som man kan trycka på) är invirad i en plastpåse, men tror den inte är separat utan hör till slingan som i sin tur har en lång förlängningssladd.

M Månstråle skrev:
Timern på trädslingan (balkongens har ingen om det inte menas en liten grå knapp som man kan trycka på) är invirad i en plastpåse, men tror den inte är separat utan hör till slingan som i sin tur har en lång förlängningssladd.
Den grå knappen kan nog styra timerfunktion på slingan.

Fredrik R, det funkade att byta ut den adapter som tydligen skadats med en splitter ny! Nu fladdrar slingan inte längre, tack för hjälpen!

• Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.