1 104 läst ·
25 svar
1k läst
25 svar
Varför började min ljusslinga på balkongen att fladdra efter några tim
Den är gammal från förra året och fladdrade efter några timmar så jag köpte ny men inte satt upp den än. Lat..kan den gäddas genom att vända kontakten kanske. Annat problem ljusslingan på träd lyser starkt och bra, men vill inte stänga av! Kan det vara att timer ej fungerar när man har förlängningssladd som jag har på den för att nå eluttaget utomhus? Tacksam för svar.
Timer ska inte påverkas av förlängningssladd, är timern rätt inställd?M Månstråle skrev:Den är gammal från förra året och fladdrade efter några timmar så jag köpte ny men inte satt upp den än. Lat..kan den gäddas genom att vända kontakten kanske. Annat problem ljusslingan på träd lyser starkt och bra, men vill inte stänga av! Kan det vara att timer ej fungerar när man har förlängningssladd som jag har på den för att nå eluttaget utomhus? Tacksam för svar.
Om en LED-slinga lyser svagt eller regelbundet blinkar till kort när någon brytare (ex. timer) är avstängd så beror det på att dioderna är så pass känsliga att de kan blinka till från den svaga spänningen som induceras mellan närliggande ledare/kablar i brytare eller timer.
Att vända stickkontakten 180 gr. kan i vissa fall hjälpa annars lev med det eller testa en annan timertyp/fabrikat.
Att vända stickkontakten 180 gr. kan i vissa fall hjälpa annars lev med det eller testa en annan timertyp/fabrikat.
Har du testat timern för sig själv? Om den inte stänger av är nog timern dålig.
Och rörande slingan med fladdrande ljus, har den en nätadapter eller är det 230 volt till slingan? Jag skulle gissa på det första och det kan vara så att nätadaptern är trasig.
Och rörande slingan med fladdrande ljus, har den en nätadapter eller är det 230 volt till slingan? Jag skulle gissa på det första och det kan vara så att nätadaptern är trasig.
Vad är en nätadapter? Det är en stickkontakts"hållare", vet inte vad det heter, på balkongen där jag sticker in kontakten, den kan väl inte vara trasig? Skyddad mot väder och vind.pacman42 skrev: