RilleRock
Vet inte om jag postar detta rätt men försöker här :)

Jo jag hade lite funderingar över ang olika sorters renoveringar vilken värdeökning de ger kontra vad man betalar för den.
Mao hur mkt man kan kosta på sig.

Tänkte mest på badrum, kök, inredd ovanvåning och ett trädäck/ureplats

Givetvis är det väldigt beroende på var man bor men vad tror ni? :)
Kanske finns en procentsats av huspriset? ;)

Mvh

Jag tror att det är omöjligt att generalisera. Om du har ett hus i ett område med "billiga" hus, så tror jag att de som köper där är mindre känsliga för besvär/kostnad att själv renovera efter ett köp, dvs en renovering där riskerar att inte höja värdet ens i närheten av vad renoveringen kostar.

Tar du istället ett område med extremt dyra hus, så är de köparna troligen mycket mindre benägna att renovera större saker. Dvs om en sådan köpare ser att köket måste renoveras för 500 000, så är risken stor att han sänker sitt bud med 6-700 000. Vill ha kompensation för besväret också.

I vissa attraktiva områden, kostar husen mycket vare sig de är renoverade eller ej.
Känner fall när man la ner en del på huset, inte för att man skulle själv njuta av det, utan för att man skulle kunna få mer för huset. Det var mycket tveksamt om så var fallet. Det hade tom varit bättre om de rivit ut köket och sen inte gjort mer, för det var exakt vad de nya ägarna gjorde, med skillnad att de givetvis satte in ett nytt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.