321 793 läst ·
1 708 svar
322k läst
1,7k svar
Vår vackra lilla skånegård och jag ...
Jepp, precis!
Täcket består av 100 g smör, 1/2 dl socker, 1/2 dl sirap, 4-5 dl havregryn.
I botten på formen lägger du 3-4 hg rabarber i bitar, 1 dl socker och 1-2 msk potatismjöl.
Grädda i nedre delen av ugnen på 225 tills det fått lagom färg
Täcket består av 100 g smör, 1/2 dl socker, 1/2 dl sirap, 4-5 dl havregryn.
I botten på formen lägger du 3-4 hg rabarber i bitar, 1 dl socker och 1-2 msk potatismjöl.
Grädda i nedre delen av ugnen på 225 tills det fått lagom färg
Ska spara receptet så jag kan provaÅsa Lund skrev:
Funderar ut o in på balkongen.. har kollat på stenar, funderat på murning.. kikat efter gjutrör.. sett om det finns trä.. skulle det va tak/när blir det tag.. hur ska trappan vara.. blaha blaha..
MEN.. som med mycket när det kommer till gården här.. så finns tanken på att inte förstöra något permanent - utan att väljer vi att göra saker på ett "okristligt" sätt.. så försöker vi se till att det ska gå att återställa till originalskick igen (så lätt som möjligt) - om och när man vill ..oavsett om det är vi som bor kvar då eller gården har nya ägare.
Som när vi satte igen källarfönstren i höstas, de sitter ju kvar i orginalskick bakom putsen/isoleringsskivan.
Hinner filosofera lite till innan själva byggandet kommer, nu får man mer fundera på ev grundläggning ..
Men gjorde en liten snabbskiss på hur jag faktiskt nu verkar vilja ha det.. och det bev lite oväntat (inte som min plan från början hehe)
MEN.. som med mycket när det kommer till gården här.. så finns tanken på att inte förstöra något permanent - utan att väljer vi att göra saker på ett "okristligt" sätt.. så försöker vi se till att det ska gå att återställa till originalskick igen (så lätt som möjligt) - om och när man vill ..oavsett om det är vi som bor kvar då eller gården har nya ägare.
Som när vi satte igen källarfönstren i höstas, de sitter ju kvar i orginalskick bakom putsen/isoleringsskivan.
Hinner filosofera lite till innan själva byggandet kommer, nu får man mer fundera på ev grundläggning ..
Men gjorde en liten snabbskiss på hur jag faktiskt nu verkar vilja ha det.. och det bev lite oväntat (inte som min plan från början hehe)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
De får dela med mig.. har vattenkällor idag åt dem.. de dricker ur diverse saker vi har på gården (vi har redan vattensten, med rinnande vatten där de älskar att bada o dricka.. ligger också stenar på "golvet" där.. som gör att de kan stå och inte drunkna.. eller att större djur inte kan trilla ner..)5 50thomas skrev:
Vi gillar våra pippisar o pollinerare. så vi kommer nog få ännu gladare pippisar framöver
Sedan.. de större djuren.. får gå någon annanstans - tex till naturdammen som finns en åker ner (ej vår mark).